mehmetkarahanlı
Aktif Üye
@mehmetkarahanlı@
KYK Wifi çıkış yapma ve doğrulama sayfasında karşılaşılan sorunların çözümünü paylaşacağız. Öncelikle, KYK Wifi öğrencilere ücretsiz internet projesine verilen isimdir. KYK Portal ise bu hizmete erişmek için gereken doğrulama sayfasıdır. KYK wifi ücretsiz internet hizmetinden yararlanmak için öncelikle KYK yurtlarında barınmanız gerekir.
KYK Wifi aynı zamanda yurtlardaki kablosuz modemlerin ismidir ve modeme bağlanmak için herhangi bir şifre gerekmez.
Ancak bir bilgisayarı (tablet yada telefon da olabilir) modeme bağladıktan sonra tarayıcıda “Doğrulama Sayfası” açılır ve sizden “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” girmenizi ister.Kullanıcı adı her kullanıcı için TC kimlik numarasıdır. Yabancı Uyruklu öğrenciler içinse pasaport numarası. Kullanıcı adı sabittir, isteğe göre değiştirilemez.
Web tarayıcı haricinde bir uygulama (Skype, WhatsApp benzeri uygulamalar) ile internete bağlanacaksanız yinede web tarayıcınızı açıp KYK Portal ‘da kullanıcı adı ve şifrenizle doğrulama kontrolünden geçmelisiniz.
E-devlet Üzerinden KYK Wifi Şifre Alma
Bir KYK yurdunda kalıyorsanız KYK Wifi şifre alma için yapmanız gereken e-devlet üzerinden taahhütnameyi onaylayarak şifrenizi oluşturmak. Bu aşamada taahhütnameyi dikkatlice okumanızı ve internet kullanımınızda burada belirtilen kurallara uygun davranmanızı öneririm.
Oluşturduğunuz şifreyi birkaç saat sonra (çoğunlukla ertesi gün) kullanmaya başlayabilirsiniz. Şifrenizi oluşturduktan sonra bir süre beklemeniz gerektiğini, bu süre içerisinde giriş yapmaya çalıştığınızda “kullanıcı adı veya şifre hatalı” uyarısı ile karşılaşacağınızı unutmayın.

Şifre Değiştirme
Şifre değiştirme ekranında şifrenizi oluşturmak için bir çok kriter vardır. Şifre değiştirme / oluşturma kriterleri aşağıdaki gibidir.
- Şifreniz en az 6 en fazla 10 karakter uzunluğunda olmalı.
- Şifreniz en az 1 büyük harf, 1 küçük harf ve 1 rakam içermeli.
- Şifreniz özel karakter (€) ve Türkçe’ ye özgü harfler (ö,ü,ş vs.) içermemeli.
Şifremi Unuttum
Şifrenizi unuttuysanız oldukça zahmetli bir gün sizi bekliyor. “Doğrulama Sayfası”nda yada KYK Portal içinde şifremi unuttum özelliği bulunmuyor. Dolayısıyla şifrenizi unuttuğunuzda tek yapabileceğiniz yurt idaresine başvurmaktır. Ancak yurt personeli size bu konuda çözüm üretemeyebilir.
KYK Wifi Doğrulama Sayfası
KYK Portal Doğrulama sayfası, KYK Wifi kullanmak için kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapacağınız (wifi.kyk.gov.tr) sayfadır. Doğrulama sayfasına https://wifi.kyk.gov.tradresinden ulaşabilirsiniz. Giriş yaptıktan sonra sizi Gençlik ve Spor Bakanlığı’ nın özel hazırlanmış bir sayfasına yönlendirir ve bu sayfanın kapatılmaması tavsiye edilir.
Telefonunuzda yada tabletinizde KYK Wifi bağlantısında sorun yaşıyorsanız yada bağlandığınız halde doğrulama sayfası açılmıyorsa mobil internet bağlantınızın kapalı olduğuna emin olun. Mobil internet bağlantısının açık olması IP adresinizi değiştireceği için sorun yaşamanıza sebep olacaktır.
KYK Wifi Giriş Yapamıyorum
Wifi’ ye bağlandınız, doğrulama sayfasında kullanıcı adı ve şifrenizi doğru girdiğiniz halde “Kullanıcı Adı / Şifre Hatalı” gibi bir hata mesajı ile karşılaşabilirsiniz. Zaman zaman yaşanabilen bu problem sizden yada cihazınızdan kaynaklanan bir problem değildir. Özellikle sistem değişikliğinden sonra bu hata ile sık sık karşılaşılmaktadır. Ayrıca e devlet KYK Wifi kullanıcı adı şifresi henüz yeni oluşturulan kullanıcılar da bu hata ile karşılaşmaktadırlar.
KYK Wifi Nasıl Çıkış Yapılır
Zaman zaman KYK Wifi den çıkış yapamıyor olabilirsiniz. Bu genellikle karşılaşılan bir durumdur. Çıkış butonuna tıkladığınız halde çıkış yapamıyorsanız cihazınızın internet bağlantısını kesip tekrar bağlanmayı, tarayıcıyı yada cihazınızı kapatıp açmayı ve KYK portal çıkış işlemini tekrarlamayı deneyebilirsiniz. Ayrıca işiniz bittikten sonra çıkış yapmayı ihmal etmemeniz önerilir.
Normal koşullarda aşağıdaki ekran görüntüsünde gösterilen “Çıkış” düğmesine tıklayarak çıkış yapılır. Bu sayfaya ulaşmak için wifi.kyk.gov.tr adresini tarayıcınızda açın.

Bir cihazdan çıkış yapmadan yeni bir cihaz ile KYK Wifi‘ ye giriş yapmaya çalıştığınızda “Giriş başarısız: Maksimum giriş hakkınız doldu. Aynı anda birden fazla cihazla giriş yapılamamaktadır. ” benzeri bir hatayla karşılaşırsınız. Çünkü bir Kullanıcı Adı ile aynı anda bir cihaz ile KYK Portal‘ a bağlanabilirsiniz.
KYK Portal / Doğrulama Sayfası’ nı interneti kullandığınız sürece kapatmayın, işiniz bittiğinde de çıkış yapmayı unutmayın. Bu konuya dikkat etmezseniz çeşitli bağlantı problemleriyle karşılaşabilirsiniz.
KYK Wifi Zaman Aşımı Hatası
“Oturumunuz zaman aşımına uğramıştır. Lütfen anasayfaya dönüp tekrar sisteme giriş yapınız.” hatası ile karşılaştığınızda yapmanız gereken doğrulama sayfasına dönüp tekrar giriş yapmaktır. Ana Sayfa butonuna tıkladığınızda herhangi bir işlem gerçekleşmiyorsa yapmanız gereken doğrulama sayfasını tarayıcınızda kendiniz açmak. KYK portal doğrulama sayfasına ulaşmak için https://wifi.kyk.gov.tr adresini kullanmanız gerekir. Bu sayfa sadece KYK wifi ağına bağlı cihazlarda açılır.
KYK Portal Yetki Hatası
“KYK servisini kullanmak için yetkiniz bulunmamaktadır.” şeklinde bir yetki hatası alıyorsanız yapabileceğiniz bir şey yoktur. Sizden kaynaklı bir problem olmadığı gibi geçici bir problemdir. Genellikle 2-3 saat içerisinde bu sorun ortadan kalmış olur.
KYK Wifi Kullanımı Hakkında Uyarılar
Hatırlatmakta yarar var Wifi şifrenizi yurt idaresinden alırken bir kullanıcı sözleşmesi imzaladınız. Bu sözleşmenin maddeleri oldukça kısıtlayıcıdır. Ayrıca bu sözleşmede internet kullanım bilgilerinizin 6 aylıklık sürede saklanacağını ve yasal bir durum olduğunda aleyhinizde kullanılacağını bildiren bir madde mevcuttur.
Dikkat: Doğrulama Sayfası Değişti
Kablosuz internet altyapısında yapılan iyileştirme çalışmaları sonucunda doğrulama sayfası adresi değişmiştir. Yeni adres wifi.kyk.gov.tr ‘dir. Sayfanın yorumlar bölümünde daha önce yapılan yorumlarda yer alan portal.kyk.gov.tr adresi eski doğrulama sayfasının adresidir.
KYK Wifi Beklenmeyen bir hata oluştu sorunu
Çıkış yapmak istediğinizde (özellikle akşam yoğun saatlerde) “beklenmeyen bir hata oluştu” uyarısı ile karşılaşabilirsiniz. Bu sorun altyapı ile ilgilidir. Yinede kullandığınız cihazdan kaynaklanmadığına emin olmak için güncel bir tarayıcı ile kablosuz erişim noktasına (access point) mümkün olduğunca yakın bir yerden çıkış yapmayı deneyebilirsiniz.