gittigidiyor

D-Smart hakkında 54 soru 54 cevap

AKHİSAR LI

Aktif Üye
Katılım
25 Ağu 2011
Mesajlar
2,287
Tepkime puanı
64
Puanları
0
Yaş
59
Konum
Vatanın herhangi bir cennet köşesi


ALINTI:

D-Smart doğan medya gurubu ‘nun hizmete sunduğu yeni bir dijital yayın platformudur. D-Smart hakkında merak edilebilecek 54 soruya D-Smart yetkililerinin verdiği cevaplar :

En sık sorulan sorular ve cevapları
1. D-Smart nedir?

Dijital platform özellikleri ile normal uydu alıcısı özelliklerini bir araya getiren, aylık abonelik sistemi olmayan ileri teknoloji ürünüdür.
2. D-Smart nasıl kullanılır?

Uydu alıcısı kullanıcısı iseniz yapmanız gereken D-Smart’ı TV’nize bağlamak ve çağrı merkezimizi arayarak ücretsiz aktivasyon işlemini yaptırmaktır; böylece anında D-Smart ayrıcalıklarından yararlanmaya başlayabilirsiniz. Uydu alıcı kullanıcısı değilseniz, çanak anten kurulumu ve diğer gerekli ekipman (LNB, kablolama) ile en kısa zamanda D-Smart ayrıcalıklarından yararlanmaya başlamanız mümkündür. Bayilerimiz kurulum için size yardımcı olacaktır.
3. Aktivasyon işlemi nedir, ücretli mi?

Aktivasyon işlemi smartcard ile D-Smart’ın uydudan bir sinyal gönderilerek birbiri ile çalışır hale getirilmesi işlemidir. Bu sayede D-Smart kanallarından ve interaktif hizmetlerden faydalanabilirsiniz. Aktivasyon işlemi çağrı merkezi tarafından ücretsiz olarak yapılır.

4. D-Smart dijital yayın mı yapar?

Evet. D-Smart sayesinde ses ve görüntü dijital yayın kalitesi ile kullanıcılara ulaştırılır. D-Smart, TV yayıncılarının sunmuş olduğu yayınların kalitesini değiştirmeden, bozmadan, sıkıştırmadan size ulaştırır.

5. D-Smart dijital yayın mı yapar?

Evet. D-Smart sayesinde ses ve görüntü dijital yayın kalitesi ile kullanıcılara ulaştırılır. D-Smart, TV yayıncılarının sunmuş olduğu yayınların kalitesini değiştirmeden, bozmadan, sıkıştırmadan size ulaştırır.
6. D Tematik kanallar şifrelenecek mi?

Bu kanallar D-Smart dijital platformu kullancılarına özel kanallardır. Bazı programlar sadece D-Smart kullanıcıları tarafından ücretsiz ve şifresiz olarak izlenebilir.
7. Benim uydu alıcım var, D-Smart kanallarını modülle izleyebilir miyim?

Hayır. Böyle bir uygulama mümkün değildir.
8. D-Smart kanallarını izlemek için ayrıca para ödemem gerekiyor mu?

D-Smart kanalları sadece D-Smart kullanıcıları tarafından hiçbir ücret ödemeden şifresiz ve ücretsiz olarak izlenebilir.
9. D-Smart ileride paralı olacak mı?

Hayır. Aktivasyon yaptırmış, D-Smart sahibi olan kullanıcılardan hiçbir zaman herhangi bir ücret talep edilmeyecektir. İleride ücretli bazı hizmetler olacaktır, ancak bu hizmetlerin kullanımı tamamen kullanıcının isteğine bağlı olacaktır.


Teknik sorular ve cevapları

10. D-Smart’ı hangi uydudan izleyebiliyorum?
Türksat uydusuna bakan bir adet çanak anten yeterlidir. Bunun dışında diğer uydulara bakan çanak antenleri de D-Smart ile kullanabilir ve yayın alabilirsiniz. (örneğin Hotbird, Eutelsat, Astra, Sirius vb.)
11. D-Smart’ı izleyebilmek için tek çanak yeterli midir?

Evet, Turksat’a bakan tek bir çanak ile D-Smart’tan faydalanabilirsiniz.
12. Bireysel çanak anten kullanımı dışında binadaki merkezi uydu sisteminden de faydalanabilir miyim?

Bulunduğunuz binada kullanılan merkezi uydu sistemi Türksat uydusuna bakıyor ve tüm apartman sakinlerinin kullanımına açık ise (Türksat çoklu uydu sistemi) faydalanabilirsiniz. Merkezi uydu sistemindeki uydulardan birtanesinin Türksat olması yeterlidir.
13. Binadaki herhangi bir çanak anten ile D-Smart yayınlarına erişebilir miyim?

Mevcut herhangi bir çanak anteni (en az 60 cm) Türksat uydusuna bakıyor ve dairenize kadar gerekli kablolama mevcut ise yayınlarımıza erişebilisiniz. Ayarlar menüsünden gerekli ayarlar yapılarak çanaklarda kullanılan tüm LNB?ler ile kullanılabilir.
14. Smartcard olmadan da yayın alabiliyor muyum?

Smartcard olmadan uydudaki şifresiz yayınları izleyebilirsiniz. Ancak, D-Smart kanalları ve interaktif hizmetlerden faydalanabilmeniz için smartcard?ınızın aktivasyonu yapılmalıdır. Bu işlem ücretsizdir. İşleminizi gerçekleştirmek için lütfen bayinize başvurun ya da 0212 478 0303 numaralı telefondan çağrı merkezini arayınız.
15. Smartcard çalışmıyor, ne yapmalıyım?

Smartcard’ın D-Smart’ın üzerindeki resime göre doğru takılıp takılmadığını ya da aktivasyon işleminin yapılıp yapılmadığını kontrol etmelisiniz. Sorunun devam etmesi halinde 0212 478 0303 numaralı telefondan çağrı merkezini arayınız.
16. Sinyal seviyesinde azalma var, ne yapmalıyım?

Anten kablosunda herhangi bir kırılma ya da deformasyon olup olmadığı kontrol etmelisiniz. Aşırı rüzgar, kar, yağmur, vb. hava şartlarına göre, çanak anteninizin yönü değişmiş olabilir. Bu durumda çanak antenin yeri sabitlenmelidir. Ayrıca kablolamada kullanılan düşük kalite kablolama uzun vadede sinyal zayıflamasına sebep olabilir.
17. Görüntü/ses alamıyorum, ne yapmalıyım?

Çanak anten bağlantısının ve D-Smart’ın televizyonunuz ile olan bağlantısının sağlanıp sağlanmadığını ve televizyonun uydu bağlantı ayarlarının yapılıp yapılmadığını kontrol etmelisiniz.
18. Kumandam ile işlem yapamıyorum, ne yapmalıyım?

1. D-Smart’ın açık olduğundan emin olunuz. 2. D-Smart’ı bekleme konumuna alınız. 3. Kumandanın pillerini çıkarıp, yeniden takınız. 4. Kumandanın pillerini yenileriyle değiştiriniz.

19. D-Smart’ı bekleme (stand-by) konumuna nasıl alabilirim?

Kumandanızın üst köşesinde yer alan kırmızı tuşa basarak veya D-Smart’ın üzerindeki kapatma düğmesine basarak bekleme konumuna alabilirsiniz.
20. Uzaktan kumandanın üzerindeki renkli tuşlar ile neler yapabilirim?

İnteraktif hizmetlerden yararlanabilir, Elektronik Program Rehberinde renkli tuşlar ile tercih ettiğiniz başlıklarda güncel ve detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
21. Görüntü var ama ses yok yada ses çok kısık, ne yapmalıyım ?

Bu durumda birkaç şey kontrol edilmelidir. Eğer D-Smart’ın ses çıkışı televizyona Scart kablosu ile bağlanmışsa, o zaman televizyonun sesinin en az yarıya kadar açık olmasına dikkat edilmelidir. Daha sonrada D-Smart’ın sesini uygun seviyede açmış olduğunuzdan emin olunuz. Çözüm sağlanamadı ise D-Smart’a bağlı olan SCART kablosunu çıkarıp tekrar takmak gerekebilir. Eğer D-Smart ses çıkışı ses sistemi aracılığı ile elde ediliyor ise, ses sisteminin ses seviye ayarları kontrol edilmelidir.
22. D-Smart yayınının kesilmesi söz konusu olabilir mi?

Hayır. Uydudaki tüm şifresiz kanalları her zaman herhangi bir yayın kesintisi olmaksızın izleyebilirsiniz. Smartcard aktivasyonunuz gerçekleştirilmiş ise uydudaki tüm kanalları ve D-Smart’a özel kanalları izleyebileceksiniz. Aktivasyon işlemi ücretsizdir. İşleminizi gerçekleştirmek için lütfen bayinize başvurun ya da çağrı merkezini arayın.
23. Cihaz Stand-by konumunda iken ‘Stand-By’ tuşuna basıldığında, ön panelde program numarası çıkıyor ancak televizyona görüntü gelmiyor. Ne yapmalıyım?

Televizyonla cihaz arasındaki bağlantıları kontrol edin. RF ara kablo kullanıyorsanız, televizyonun ayarının doğru UHF kanalına yapıldığından emin olunmalıdır.
24. D-Smart üzerinden internet bağlantısı yapılabilecek mi?

Eternet bağlantısı doğrudan internet erişimi sağlamaz. Ancak kısa bir zaman içerisinde eternet bağlantısı sayesinde D-Smart’a özel çok çeşitli interaktif uygulamalar yapılabilecektir.
25. D-Smart PIN kodumu unuttum, ne yapmam gerekiyor?

Çağrı Merkezini ararsanız sizin için yeni bir PIN Kodu tanımlanacaktır.
26. Yurtdışında D-Smart yayınlarını izleyebilir miyim?

Türksat’ın batı ve S1 izdüşümündeki tüm kanallar Avrupa’da izlenebilir; ancak doğu izdüşümündeki kanallar izlenemez.
Kurulum ile ilgili sorular ve cevapları
27. D-Smart’ın kurulumu nasıl yapılıyor?

Kurulum, D-Smart satın aldığınız yetkili servis tarafından gerçekleştilir. Evinizde veya apartmanınızda Türksat’a bakan bir çanak anten var ise kurulumu çağrı merkezini arayarak kısa sürede gerçekleştirebilirsiniz. Gerekli altyapıya sahip değilseniz yetkili servislerimiz size yardımcı olacaktır.
28. D-Smart’ı satın aldıktan ne kadar süre sonra D-Smart yayınlarını izleyebilirim?

Smartcard aktivasyonu gerçekleşir gerçekleşmez D-Smart’ın avantajlarından faydalanabileceksiniz.
29. Kurulum ücretli midir? Ücreti nedir?

Kurulum ücreti kullanılan ekipmana ve bölgelere göre değişebilir. D-Smart’ı satın almayı düşündüğünüz yetkili bayi size en doğru bilgiyi verecektir.
30. İhtiyacım olan ekipmanlar nelerdir?

D-Smart yayınlarını izleyebilmek için D-Smart uyumlu bir dijital uydu alıcısı, universal LNB, çanak anten ve kablolama yeterlidir.
31. İhtiyacım olan ekipmanları nasıl temin edebilirim?

Uydu alıcınızı satın aldığınız bayi size bu konuda yardımcı olacaktır.
32. İhtiyacım olan ekipmanların özellikleri neler olmalıdır?

Turksat 1C/2A uydusu için minimum 60 cm çanak, universal LNB, D-Smart uyumlu dijital uydu alıcınız ve kablolama gereklidir.
33. Garanti süresi nedir?

D-Smart uyumlu uydu alıcıları 2 yıl garanti kapsamındadır.
34. D-Smart kurulumunu kendim yapabilir miyim?

Türksat uydusuna bakan bir çanak anteniniz varsa kurulumu çağrı merkezini arayarak kısa sürede kendiniz de yapabilirsiniz.
35. Tek çanak anten ile birden fazla D-Smart’tan faydalanabilecek miyim?

D-Smart’larınızı çoklu dağıtım sistemi (multiswitch) olarak adlandırılan bir ekipmana bağlayarak faydalanabilirsiniz.
36. Tek bir D-Smart ile en fazla kaç televizyona yayın alabilirim?

Tek bir D-Smart ile aynı yayını izlemek koşuluyla birden fazla televizyondan yayın alınabilir. TV’lerin farklı kanal gösterebilmeleri için ayrı birer D-Smart uyumlu dijital uydu alıcısına bağlı olmaları gerekmektedir. (Scart, RF ve Video girişlerini kullanarak).
37. Çok çanaklı uydu sistemi kullanıyorum, bu durumda yayınlarınızı nasıl izleyebilirim?

Çok çanaklı uydu sistemlerinde, Türksat 1C/2A’ya bakacak şekilde konumlandırılan antenin herhangi bir DiseqC girişine takılı olması halinde yayın izleyebilirsiniz. DiseqC’nin diğer girişlerine takılı diğer uyduların içeriğini de ekleyebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için 0212 478 0303 numaralı telefondan çağrı merkezimizi arayınız.
38. Türksat uydusundaki kanalları izleyebiliyorum. Hotbird uydusundaki yayınları nasıl izleyebilirim?

Türksat’a bakan çanak anteninizin dışında, 2. bir çanağa sahip olmanız halinde Hotbird uydusundaki şifresiz yayınları izleyebilirsiniz. Bu çanakları birlikte kullanabilmek için DiseqC denen aparatın kullanılması gerekir. Yetkili servisiniz ya da çağrı merkezimiz bu konuda sizi daha detaylı bilgilendirebilir.
39. Hotbird uydusundaki kanalları nereye ilave edeceğim?

Hotbird uydusu dahil olmak üzere diğer uydularda izlemeyi tercih ettiğiniz kanalları, kanal sıralamamızda 600.kanaldan itibaren ilave edebilirsiniz.
40. Smartcard ne işe yarar?

Sadece D-Smart ile çalışır. Smartcard ile D-Smart kanallarını izleyebilir ve çeşitli interaktif uygulamalardan faydalanabilirsiniz.
41. Smartcard’ı herhangi bir uydu alıcısı ile kullanabilecek miyim?

Hayır. Smartcard’ınızı sadece D-Smart ile kullanabilirsiniz.
42. Smartcard’ın kaybolması durumunda ne yapmalıyım?

Smartcard’ın kaybolması durumunda 0 212 478 0303 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak yeni bir Smartcard satın alma talebinde bulunabilirsiniz.
43. Smartcard bozulursa ne yapacağım?

Smartcard’ın bozulması durumunda bayinize başvurabilirsiniz.

Kanallar hakkında sorular ve cevapları

44. Hangi kanalları izleyebiliyorum?
D-Smart ile 100′den fazla ulusal, yerel ve yabancı kanalı izleyebilirsiniz. D-Smart?ın kullanıcılarına özel sunduğu Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Discovery Civilisation, World Fashion, Movie Smart 1-2, Comedy Smart’ın yanı sıra yetişkinlere yönelik erotik içerikli kanalları ve interaktif kanalları (son dakika ve ekonomi haberleri, hava durumu, günlük fal, yemek tarifi, diyet önerileri, oyunlar) izleyebilirsiniz. Ayrıca 250. kanaldaki TV Dershane uygulaması sayesinde TV üzerinden ÖSS deneme sınavları çözebilirsiniz. Ayrıca, Hotbird uydusuna bakan bir çanak anteniniz varsa, yüzlerce yabancı kanalı da şifresiz olarak izleyebilirsiniz.
45. Elektronik Program Rehberi nedir, neler yapabilirim?

D-Smart’taki Elektronik Program Rehberi özelliği ile uydudaki en beğenilen kanallar televizyonunuza sıralanmış olarak gelir, dilerseniz favori kanal fonksiyonu sayesinde kişisel listenizi oluşturabilirsiniz. Sizi yeni eklenen kanallar ile frekansı değişen kanalları arama zahmetinden kurtarır. Ayrıca, rehber özelliği sayesinde izlediğiniz program ile ilgili hızlı, doğru ve güncel bilgiye ulaşabilir ve seçtiğiniz kanalın günlük ya da haftalık yayın akışını görüntüleyebilirsiniz.
46. İstediğim kanalları engelleyebilir miyim?

Evet. Ebeveyn kontrol özelliği ile istediğiniz kanalları engelleyebilirsiniz. Ayrıca Çocuk Kilidi sayesinde çocuğunuzun izlemesini istemediğiniz kanalları da şifreleyebilirsiniz.
47. İzlediğim kanalı değiştirmeden, diğer kanallardaki program bilgisini görebilir miyim?

Evet. İzlediğiniz kanalı değiştirmeden, “Rehber” tuşuna basarak herhangi bir kanaldaki detaylı program bilgilerine ulaşabilirsiniz. Ayrıca her kanal değiştirdiğinizde ekranın alt kısmında beliren “Info” üzerinden izlediğiniz kanal ya da diğer kanalların da program bilgilerine kanal değiştirmeden erişebilirsiniz.
48. D-Smart sayesinde yayınlanan programları orijinal dil seçeneği ile izleyebilir miyim?

Evet. D-Smart ile dil seçeneğini destekleyen yayınları orijinal dilinde ya da tercih ettiğiniz dil seçeneğinde izleyebilirsiniz.


Ücretler hakkında sorular ve cevapları

49. Aylık bir ödeme yapılacak mı?
D-Smart satın alırken ödediğiniz ücret dışında, aylık hiçbir ücret ödemezsiniz. Mevcut durumda faydalandığınız hizmetler için ileride hiçbir ücret talep edilmeyecektir.
50. Evime fatura gelecek mi?

Hayır. D-Smart’ta aylık abonelik sistemi yoktur.
51. D-Smart sisteminin (çanak, uydu alıcısı, smartcard) mülkiyeti kime aittir?


D-Smart sisteminin mülkiyeti tüketiciye aittir.

Taşınma hakkında sorular ve cevapları

52. Taşınma durumunda D-Smart hizmetlerinden nasıl yararlanabilirim?

Taşındığınız yerde Türksat uydusuna bakan bir çanak anten kurulumu varsa, D-Smart’ınız ile tüm hizmetlerimizden yararlanmaya devam edebilirsiniz. Size daha kaliteli ve hızlı destek verebilmemiz için adres değişikliğini çağrı merkezini arayıp bildirmeniz gerekmektedir.
53. Kısa süreli yer değişikliklerinde D-Smart kullanmaya devam edebilir miyim?

Evet. Ancak D-Smart kanallarından ve interaktif hizmetlerden sorunsuz faydalanabilmek için 0212 478 03 03 numaralı telefondan Çağrı Merkezi’ni arayarak adresinizi bildirmeniz yeterlidir.
54. Kısa süreli yer değişikliklerinde Smartcard aktivasyonu tekrarlanacak mı?

Hayır. Adres değişiklerinde aktivasyon tekrarına gerek yoktur.
 

Bilgi / İnfo

satcafesi.net kar amacı gütmeyen bilgi & paylaşım üzerine kurulu ücretsiz bir forum sitesidir,Üyeler her türlü bilgiyi,dosya,video,resim,vs. önceden onay olmadan paylaşabilmektedir,bunedenle oluşacak herhangi bir illegal paylaşımdan satcafesi sorumluluk almamaktadır,T.CK.na aykırı paylaşım görüldüğünde iletişim kısmından bizlere bildirmenizi rica ederiz.

Yasal Haklar

Foruma gönderilen mesajlardan öncelikle mesaj sahipleri sorumludurlar. Forum yöneticileri başkalarının mesaj veya konularından sorumlu tutulamazlar. Ancak yasal nedenlere bağlı herhangi bir şikayet durumunda, yetkililer bilgilendirildiği takdirde ilgili düzenleme yapılacaktır.
Üst