gittigidiyor

Genel Operatörlerin hakkında önemli detaylar

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
Reklam mesajları almaya devam ediyorum, ne yapmalıyım?

Pazarlama ve tanıtım amaçlı mesaj, arama ya da e-posta gibi uygulamaları sona erdiren kanun kısa süre önce yürürlüğe girdi. Peki bu mesaj ya da aramaları almaya devam ediyorsanız nereye şikayet etmeniz gerekiyor.

1431199901_22.jpg


Reklam mesajlarının sona ermesi tam olarak ne anlama gelmektedir?

Reklam mesajlarının sona erdiğini söylemek çok doğru olmaz. 1 mayıs tarihi itibari ile yürürlüğü giren 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ile ticari elektronik iletilerin hangi usul ve esaslar kapsamında gönderileceği belirli şartlara bağlanmıştır. Bu kurallara uygun olarak ticari elektronik iletiler ilgililere gönderilebilecektir.

Buna göre; Ticari elektronik iletiler, alıcılara ancak önceden onayları alınmak kaydıyla gönderilebilecek.
1431199720_431578.jpg




Ticari elektronik iletiden kasıt nedir?

Ticari elektronik ileti: telefon, çağrı merkezleri, faks, otomatik arama makineleri, akıllı ses kaydedici sistemler, elektronik posta, kısa mesaj hizmeti gibi vasıtalar kullanılarak elektronik ortamda gerçekleştirilen ve ticari amaçlarla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli iletileri ifade ediyor..

Kişiler nasıl onay verecek, verdikleri onayı iptal edebilecekler mi?

Bu onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim araçlarıyla alınabilir. Ayrıca tüketiciler gerçekleştirdiği alışverişler esnasında kendisi ile iletişime geçilmesi amacıyla firmaya iletişim bilgilerini verebilir. Bu durum da onay olarak kabul edilecektir. Bu sebeple ticari elektronik iletilere muhatap olmak istemeyen tüketicilerin iletişim bilgilerini firmalara vermemesi gerekiyor.

Onay alma talebi sonrası tüketici tarafından onay verilmiş olsa dahi tüketiciler diledikleri her zaman bu onayı iptal edebileceklerdir. Bu durumda tüketiciler ret bildirimi için herhangi bir ücret ödemeyeceklerdir.

Öte yandan tüketiciden alınacak onay yalnızca onay verilen firmanın ticari elektronik iletilerini kapsar. Yani bu onayı almış olan firma bu kapsamda başka firmaların hizmetlerini tüketiciye iletemez.

Bu uygulama ile neler değişecek?

Kuşkusuz iletişim araçları, firmaların ürün ve hizmetlerinin reklamı için kullanılmalıdır. Ancak bu durumumun istismar edilmesi neticesinde maalesef uygulamada elektronik iletiler örneğin kısa mesajlar insanları ciddi anlamda rahatsız edici bir boyuta ulaşmıştır.

Bu kapsamda yasal düzenlemeler tam olarak tatbik edilebilirse, artık firmalar onayını almadığı kişiyi reklam bombardımanına tutamayacaktır. Zira firmalar, yasadaki düzenlemelere aykırı hareket ederce ciddi yaptırımlarla karşılaşacaktır. Buna göre; firmalar kanunun cezai hükümler başlıklı 12. Maddesinde yazdığı şekliyle bin Türk lirasından elli bin liraya kadar idari para cezası ile cezalandırılacaklardır.

1 Mayıs’tan sonra gelen reklam mesajlarını nereye şikayet etmeliyiz? Süreç nasıl işleyecek?

1 Mayıs tarihinden itibaren onay alınmaksızın gönderilen e-posta ve kısa mesajlar ile yapılan otomatik aramalara ilişkin şikayetlerin nasıl yapılacağını ve sürecin nasıl işleyeceğinin öngörüldüğü haliyle şu şekilde özetleyebiliriz.

-Şikâyet başvuruları, alıcının ikametgâhının bulunduğu yerdeki Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüğüne yapılır. Şikâyet edilen hizmet sağlayıcının sicile kayıtlı merkezinin başka bir ilde bulunması halinde, bu başvuru ilgili İl Müdürlüğüne gönderilir.

-Şikâyet başvuruları, yazılı olarak ıslak imzayla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden güvenli elektronik imza ya da mobil imza yoluyla İl Müdürlüğüne yapılabilir.

-Şikâyetçi; gerçek kişi ise adı ve soyadı ile imzası ve ikametgâh adresinin; tüzel kişi ise unvanı ve temsile yetkili kişinin veya vekilinin adı ve soyadı, iş adresi ve imzasının başvuruda yer alması gerekir.

-Kısa mesaj yoluyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin telefon numarası, şikâyetçinin abonesi olduğu GSM operatörünün adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin numarası, bu numaranın bulunmaması halinde marka ve işletme adı gibi alfanumerik bilgisi, iletinin gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir. İletinin yazılı veya görsel bir örneği başvuruya eklenir.

-Elektronik posta yoluyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin elektronik posta adresi, şikâyetçiye elektronik posta hizmeti sağlayan işletmenin adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin elektronik posta adresi, iletinin gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir. İletinin yazılı veya görsel bir örneği başvuruya eklenir.

-Sesli arama yoluyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin telefon numarası, şikâyetçinin abonesi olduğu GSM veya sabit hat operatörü adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin numarası, bu numaranın alınamaması halinde marka ve işletme adı gibi bilgisi, iletinin gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir.

-Diğer elektronik iletişim araçları ile yapılan ticari iletişimde, iletişim aracının türüne bağlı olarak gerekli bilgilere yer verilir.
-Şikâyet başvurusu, ticari elektronik iletinin gönderildiği tarihten itibaren en geç 6 ay içinde yapılır. Şikâyetçi ancak kendisine ait elektronik iletişim adreslerine gönderilen iletilere ilişkin şikâyette bulunabilir. Bu maddede yer alan şartları taşımayan başvurular İl Müdürlüğünce işleme konulmaz.

-İl Müdürlüğü tarafından, hakkında şikâyet bulunan hizmet sağlayıcı tespit edilir. Konuya ilişkin bilgi ve belgeler ilgilisinden temin edilerek şikâyet sonuçlandırılır. Ancak, gerekli hallerde İl Müdürlüğünce denetim için görevlendirilen personel tarafından yerinde denetim yapılabilir.

-Hizmet sağlayıcı, İl Müdürlüğü tarafından söz konusu şikâyetle ilgili olarak talep edilen bilgi ve belgeleri, bu talebin tebliğinden itibaren 15 gün içinde teslim etmekle yükümlüdür. Gerekli hallerde bu süre bir defaya mahsus olmak üzere 15 gün uzatılabilir. Aksi takdirde, hizmet sağlayıcıya Kanunda öngörülen idari para cezası uygulanır.

-İl Müdürlüğü, hizmet sağlayıcının doğrudan tespit edilmesine imkân bulunmadığı hallerde, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerden bilgi ve belge talep edebilir.

Müşteriler istemedikleri sms, e postaları engellemek zorunda mı?

İnsanların engelleme zorunlulukları yoktur. Firmalar onay almadığı sürece ticari elektronik iletileri gönderemezler.

Reklam şirketleri bu karardan sonra çalıştırdıkları elemanları çıkartması söz konusu mu?

Onay şartı getirildiği için bu alandaki iş potansiyelinde bir azalmanın olacağı muhakkak.

Doğal olarak reklam şirketleri de bu iş için istihdam ettiği kişi sayısını azaltacaktır.

Taahhüt verdikleri için operatörler bunu kullanabilir mi?

Burada verilen onayın Ticari Firmaların reklam hizmetlerine ilişkin olması açıktır. Bu nedenle adına reklam yapılan ticari firmaya yönelik açık bir onay olmadıktan sonra daha önce onay verilmiş olan bir ticari firma başka firmalar adına ticari elektronik ileti gönderemezler.
 

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
GSM operatörlerine SMS yasağı geldi!

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), cep telefonu operatörleri tarafından tanıtım amaçlı SMS’lerin izinsiz gönderilemeyeceğini açıkladı.

1438973424_img20150807214828.jpg

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) cep telefonu kullanıcılarına yönelik bir yeniliğe daha imza attı. BTK’nın internet sitesinde yayınlanan karara göre; elektronik haberleşme sektöründe hizmet veren işletmeler abone ve kullanıcılara bilgilendirme yapılması ve ret imkanı sağlanması halinde ancak izin verenlere mal ya da hizmetlerle ilgili pazarlama ve tanıtım amaçlı haberleşme yapılabilecek.
BTK yaptığı değişiklik de, İşletmelerin abone ve kullanıcılara pazarlama ve tanıtım amaçlı SMS istemediklerine ilişkin ret imkanı ücretsiz olarak sağlama zorunluluğunun olduğunu ve ret talebinin işletmeciye ulaşmasına müteakip üç iş günü içinde abone veya kullanıcılarla yapılan bu tür haberleşmelerin durdurulacağını dile getirdi.
1438973478_img20150807214849.jpg
Ayrıca işletmecilere izin vermeyen ya da daha önce verdikleri izni geri alan abone ve kullanıcılarla otomatik arama makineleri, fakslar, elektronik posta, kısa mesaj gibi elektronik haberleşme vasıtalarının kullanılması suretiyle pazarlama gibi maksatlarla haberleşme yapılabilmesi için izin alma zorunluluğu getirildi.
İşletmelerin BTK’nın düzenlediği esaslara uymaması halinde ise 15/2/2014 tarihli ve 28914 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliği hükümlerinin uygulanacağı bildirildi.
 

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, ülkemizde operatörlerin uyguladığı işlem ücretlerinde değişikliğe gitti. İşte işlem ücretlerinin güncel fiyatları.

mobil-iletisimde-kotu-haber-tikanmalar-basladi-1641629.Jpeg
BTK, mobil telefon operatörlerinin numara ve sim kart değişikliğigibi işlemlerde uyguladığı fiyatlar nedeniyle azami fiyat tarifesinde indirim yaptı.
Turkcell, Vodafone ve Avea gibi operatörlerin aldıkları işlem ücretinde düzenlemeler yapıldı. BKT’nın açıklamasına göre maksimum işlem ücretlerimobil telefon aboneliğinde "İsim – Ünvan Değişikliği" ücreti 17 liradan 6 liraya, “Numara Değişikliği” ücreti 52 liradan 20 liraya, “Kayıp, Çalıntı veya Sim Kart Değişikliği” ücreti ise 43 liradan 20 liraya düşürüldü.
simcard.jpg

Bu ücretler üst limit olduğu için her operatör farklı fiyat tarifeleriuygulayabilir. Örneğin Numara Değişikliği için bir operatör 10 lira diğer operatör ise 20 lira ücret talep edebilir. Ayrıca arızalı SIM kart değişimiücretsiz yapılacak.
 

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
Microsoft Windows 10 Mobile güncellemesi için son hazırlıklarını yaparken, operatörler de güncelleme takvimini oluşturuyor. Windows 10 Mobile güncellemesi için bir operatörden daha güncelleme takvimi sızdırıldı. İşte Windows 10 Mobile güncellemesini ilk alacak Lumia cihazları…
windows-10-mobile-preview2.jpg
Microsoft, aylardır Windows 10 Mobile güncellemesi için yoğun bir şekilde mesai harcıyor. Windows Insider programı çerçevesinde kullanıcılar tarafından test edilebilen Windows 10 Mobile sürümleri de yayınlayan Microsoft, gelen bilgilere göre Windows 10 Mobile Yapı 10586 sürümü ile Windows 10 Mobile güncellemesi için RTM sürümünü oluşturdu.
Bu arada operatörler de Windows 10 Mobile güncellemesi için çalışmalarını sürdürüyor. Geçtiğimiz günlerde Avustralya’dan gelen bilgilere Vodafone Avustralya’nın Lumia 640 ve Lumia 635 için Windows 10 Mobile güncellemesi testlerini tamamladığı bilgisi gelmişti. Şimdi de Polonya’da Orange Polonya’dan sızan bilgilere Windows 10 Mobile güncellemesinin mevcut Lumia cihazları için yayınlanma takvimi sızdırıldı.
micro640-600x485.png

Orange Polonya, Windows Phone cihazlar için Windows 10 Mobile güncellemesi takvimini belirlemiş ve güncellemeyi mevcut Lumia cihazlara iki grup halinde dağıtacak. İlk grup 14 Aralık’ta başlayacak ve Lumia 630, 635, 735, 830 ve 640 cihazlarını içerecek.
İkinci ve daha az şanslı grup ise Lumia 520, 532, 625, 720, 820, 920, 925, 930, 1020, 1320 cihazlarını içerecek ve bu cihazlar için güncelleme 1 Şubat 2016 tarihinde başlayacak. Lumia 530 ve Lumia 1520 ile ilgili bir bilgi ise şimdilik bulunmuyor.
Microsoft tarafından ise Windows 10 Mobile güncellemesinin dağıtımı ile ilgili şimdilik kesin bir bilgi paylaşılmadı. Fakat bu hafta içinde Windows Insider programı çerçevesinde yayınlanması beklenen Windows 10 Mobile Insider Preview Yapı 10586 sürümünün bir iki hafta içinde genel dağıtım sürümü olarak kullanıcılara sunulmaya başlayacağı tahmin ediliyor.
 

Bilgi / İnfo

satcafesi.net kar amacı gütmeyen bilgi & paylaşım üzerine kurulu ücretsiz bir forum sitesidir,Üyeler her türlü bilgiyi,dosya,video,resim,vs. önceden onay olmadan paylaşabilmektedir,bunedenle oluşacak herhangi bir illegal paylaşımdan satcafesi sorumluluk almamaktadır,T.CK.na aykırı paylaşım görüldüğünde iletişim kısmından bizlere bildirmenizi rica ederiz.

Yasal Haklar

Foruma gönderilen mesajlardan öncelikle mesaj sahipleri sorumludurlar. Forum yöneticileri başkalarının mesaj veya konularından sorumlu tutulamazlar. Ancak yasal nedenlere bağlı herhangi bir şikayet durumunda, yetkililer bilgilendirildiği takdirde ilgili düzenleme yapılacaktır.
Üst