gittigidiyor

İkinci el Oto ilanlarında büyük dolandırıcılık....

Katılım
24 May 2011
Mesajlar
16,814
Tepkime puanı
1,370
Puanları
113
Konum
Aydın
Paşa Alyurt'un haberine göre, mağdurlarını, aracın bedelinde pazarlık yapmadan, ilandaki fiyat üzerinden satın alma vaadiyle etkilemeye çalışan dolandırıcılara karşı korunma yöntemlerini ve neler yapılabileceğini hukukçular Milliyet’e değerlendirdi.


Avukat Yağmur Burçin Seyhan şunları söyledi: “Bu durumun önüne geçilmesi için, özellikle ikinci el araç satışının arttığı bu dönemde satıcının dikkat etmesi gereken olguların yanında, bazı yasal düzenlemelere ve kısıtlamalara ihtiyaç var. Öncelikle satıcılar nakit ve peşin parayla satış yapması gerekmekteyse de ticari hayatın süratinden dolayı, kabul edilen çekteki çeki düzenleyen kişi ya da ciro eden şirketlerin; faaliyetleri, sermayeleri, kurucuları gibi konularda bilgi edinmeye çalışmalılar. Satıcının bilgi edinme çabasının yanında bankaların çek hesabı tahsis etme konusunda da bazı kısıtlamalara gidilmeli ve bankaların vatandaşa karşı da sorumluluğu gündeme gelmeli. Bankalar, bir şirket ya da şahsa çek hesabı tahsis etmeyi sıkı şartlara bağlamalı ve çek imzalayan veya düzenleyenden teminat talep etmelidir.”


"SUÇ DUYURUSUNDA BULUNULMALI"
Avukat Merve Uçanok şu önerilerde bulundu: “Mağdur vatandaşlar suç duyurusunda bulunmalı, araç bedelini tahsil edebilmek ya da araçlarını geri alabilmek adına ticaret mahkemelerinde dava açmalı. Araçla ya da bu kişilerin banka hesapları ile ilgili hızlıca tedbir kararı alabilmek çok önemli. Dolandırıcılık olaylarının önüne geçebilmek amacıyla satıcılar, araçlarını devrettikleri kişiler ödeme yapana kadar araçlarının üzerine rehin koyduracak şekilde sözleşme yapabilirler.”
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
16,814
Tepkime puanı
1,370
Puanları
113
Konum
Aydın
Bir de son günlerde çok rastlıyorum Sigortadan şişirilmiş hasar kaydı oyunu çıktı....Bu durum aslında aracın normalde "pert", "ağır hasarlı" ya da miktarında belirtildiği kadar hasarının olmadığını ancak sigorta şirketinden para almak için bu şekilde kayıt tutulduğu anlamına geliyor...tamam da aslını nereden bileceksiniz adam zaten servis harici arabayı toparlıyor,kayıt kuyut yok ki...Çok iyi bir şekilde sigortadan experden bu işi araştırmak lazım...Bence 2.el satanların başvurduğu ucuz bir yöntem...Bizim halkımız asla uslanmayacak..Biraz da dürüst olmayı hatırlasak ya....
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
16,814
Tepkime puanı
1,370
Puanları
113
Konum
Aydın
Hatırlarsınız Citroen de bir tavan boya atması sorunu çıkmıştı sıfır alınan araçlarda kısa süre sonra Tavan boyası atmaya başlayınca,araç sahipleri hemen Bayilere koşmuş ve bu zarar nasıl tazmin edilecek yoksa araç değişimine gitmeyi talep etmişlerdi.Hatta mahkemeye kadar gidenler de olmuştu...Citroen soğukkanlı davranarak mağduriyetlerin giderileceğini ifade etmiş,o zamanın bedeli ile Tavan başı 40.000 ₺ ve değer kaybı bedeli ödemeyi araç sahiplerine teklif etmişti,hatta bir kaç araç sahibi kabul ederek bedellerini almıştı...Ama olay burda bitmedi,bazı araç sahipleri paranın az olduğunu değer kaybı bedelinin daha yüksek olması gerektiğini belirterek,firmaya dava açmışlardı....
Firma baktı ki,müşteri doymuyor,hatta bir tavan için yeni araç isteyenlerde çıkınca teklifini geri çekti ve Tazminatı da ödemedi...Şimdi ne oldu kazandıkları hakları da gitti...Son durumu bilmiyorum ne durumda ama inşallah halolmuştur.....Özetle biz araç sahipleri yolunacak kaz gibi görülmekten ne zaman vaz geçilir..?Aracı bir yatırım enstrümanı olarak görmekten vazgeçtiğimiz zaman tabii ki....Alıcının da satıcının da biraz elini vicdanına koyması gerekiyor....
 

Bilgi / İnfo

satcafesi.net kar amacı gütmeyen bilgi & paylaşım üzerine kurulu ücretsiz bir forum sitesidir,Üyeler her türlü bilgiyi,dosya,video,resim,vs. önceden onay olmadan paylaşabilmektedir,bunedenle oluşacak herhangi bir illegal paylaşımdan satcafesi sorumluluk almamaktadır,T.CK.na aykırı paylaşım görüldüğünde iletişim kısmından bizlere bildirmenizi rica ederiz.

Yasal Haklar

Foruma gönderilen mesajlardan öncelikle mesaj sahipleri sorumludurlar. Forum yöneticileri başkalarının mesaj veya konularından sorumlu tutulamazlar. Ancak yasal nedenlere bağlı herhangi bir şikayet durumunda, yetkililer bilgilendirildiği takdirde ilgili düzenleme yapılacaktır.
Üst