mehmetkarahanlı
Aktif Üye
Konsollara özel oyunlar, marketin yüzde 20 kadarını oluşturuyor
PlayStation ekibinin üzerine çok düştüğü konsollara özel oyunlar, tahmin edildiği kadar büyük bir yere sahip değil gibi görünüyor.
Konsolların satılmasında iki önemli faktör bulunuyor. Bu faktörlerden ilki, oturma odasındaki rahatlık. Diğeri ise özel oyunlar. Konsol üreticilerine baktığımız zaman, Nintendo ve Sony cephelerinde özel oyunlar su gibi akıyor. Oyuncular da, bu oyunlardan memnun görünüyor. Microsoft ise Windows 10 ile Xbox konsolunu senkronize ettiğinden beri, özel oyun kavramına artık sahip değil. Bu noktada, açıkçası ben Microsoft’un bu adımını çok yanlış görüyordum fakat aslında Microsoft, doğru bir adım atmış olabilir. Çünkü yayımlanan yeni analizlere göre, konsollara özel oyunlar, oyun marketinin sadece %20 kadarını oluşturuyor. Yani, marketin 4’de 1’i bile değil. Konsol oyuncuları, daha çok üçüncü parti oyunlara önem veriyor.
Artık tüm oyuncular tarafından tanınan Michael Pachter, bahsettiğimiz konuda açıklama yapan analist idi. Michael Pachter, “Konsollara özel oyunlar, marketin sadece %20 kadarını oluşturuyor. Sony, şu an Microsoft’u satışlarda eziyor çünkü PlayStation 3 ile batırdıkları işi, PlayStation ve PlayStation 2 seviyesine geri çıkarttılar PlayStation 4 ile. Sony, orijinal fanlarını geri kazanıyor. Sony, Birleşik Devletler içerisinde Microsoft’u ezemese de, dünyanın geri kalanı onların.” dedi tam olarak.
Eğer Michael Pachter gerçekten haklıysa ve konsola özel oyunlar, markette bu kadar küçük bir yere sahipse, Microsoft güzel bir adım atmayı denemiş olabilir. Bu konuda onları suçlamak yanlış olabilir. Çünkü Michael Pachter’ın dediği gibi, Sony dünyanın her yerinde daha fazla konsol satıyor ve Microsoft, bu durumu değiştirebilmek için piyasayı çok daha yakından takip edip, farklı yollar denemek istiyor. Riskler alıyor.
PlayStation ekibinin üzerine çok düştüğü konsollara özel oyunlar, tahmin edildiği kadar büyük bir yere sahip değil gibi görünüyor.
Konsolların satılmasında iki önemli faktör bulunuyor. Bu faktörlerden ilki, oturma odasındaki rahatlık. Diğeri ise özel oyunlar. Konsol üreticilerine baktığımız zaman, Nintendo ve Sony cephelerinde özel oyunlar su gibi akıyor. Oyuncular da, bu oyunlardan memnun görünüyor. Microsoft ise Windows 10 ile Xbox konsolunu senkronize ettiğinden beri, özel oyun kavramına artık sahip değil. Bu noktada, açıkçası ben Microsoft’un bu adımını çok yanlış görüyordum fakat aslında Microsoft, doğru bir adım atmış olabilir. Çünkü yayımlanan yeni analizlere göre, konsollara özel oyunlar, oyun marketinin sadece %20 kadarını oluşturuyor. Yani, marketin 4’de 1’i bile değil. Konsol oyuncuları, daha çok üçüncü parti oyunlara önem veriyor.

Artık tüm oyuncular tarafından tanınan Michael Pachter, bahsettiğimiz konuda açıklama yapan analist idi. Michael Pachter, “Konsollara özel oyunlar, marketin sadece %20 kadarını oluşturuyor. Sony, şu an Microsoft’u satışlarda eziyor çünkü PlayStation 3 ile batırdıkları işi, PlayStation ve PlayStation 2 seviyesine geri çıkarttılar PlayStation 4 ile. Sony, orijinal fanlarını geri kazanıyor. Sony, Birleşik Devletler içerisinde Microsoft’u ezemese de, dünyanın geri kalanı onların.” dedi tam olarak.
Eğer Michael Pachter gerçekten haklıysa ve konsola özel oyunlar, markette bu kadar küçük bir yere sahipse, Microsoft güzel bir adım atmayı denemiş olabilir. Bu konuda onları suçlamak yanlış olabilir. Çünkü Michael Pachter’ın dediği gibi, Sony dünyanın her yerinde daha fazla konsol satıyor ve Microsoft, bu durumu değiştirebilmek için piyasayı çok daha yakından takip edip, farklı yollar denemek istiyor. Riskler alıyor.