gittigidiyor

Otomobilde ‘İkinci Bahar’ın Türkiye modeli

Katılım
24 May 2011
Mesajlar
16,814
Tepkime puanı
1,370
Puanları
113
Konum
Aydın
1486974.jpg




Yeni bir otomobil sahibi olmak artık bu dönemde oldukça zor hale geldi. En ucuz otomobilin fiyatı bile 500 bin lira bandını neredeyse aştı. Ücretli çalışanlar için otomobil sahibi olmak artık bir adım daha uzağa giderken, tüketici artık ikinci eline de gözü gibi bakıyor. Bu süreçle birlikte hem tedarik sorunları hem de artan fiyatlar karşısında dünya yeni bir anlayış ortaya çıktı.

Avrupa’da dikkat çeken ikinci el araç yenileme merkezi modelleri yavaş yavaş Türkiye’de de uygulanmaya başladı. İrili ufaklı birçok şirket bu işe girmişken, Renault da Avrupa modelini 2023’te Türkiye’ye getirecek. Bu konuda uzun bir süredir mesai yapan Renault Group Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Doğu, bu modeli yakın zamanda Türkiye’ye getireceklerini paylaştı. Bunu Renault-OYAK Fabrikaları’nda gerçekleşeceğini aktaran Doğu, araçların banttan sıfır ikinci el olarak çıkacağını söyledi.

Geçen hafta Fransa’da bulunduğumuz süreçte Renault’un Fransa Flins fabrikasını da gezme fırsatı bulduk. İkinci el araç yenilemenin kalbine indiğimiz süreçte fabrika yetkilileri sorularımızı cevapladı. Burada yapılan modelin hemen hemen aynısını Türkiye’ye de uygulanacağını aktaran yetkililer, yeni bilgiler de verdi. Bu fabrikada aynı zamanda Nissan Micra ve Renault ZOE üretiliyor. Bizde de Renault Clio’nun yer aldığı gibi. İkinci el araç pazarı tüm dünyada ciddi bir şekilde büyümeye devam ediyor. Bu yüzden ikinci el araç yenileme de geleceğin vazgeçilmez modellerinden biri olabilir. Flins’te 11 bin metrekare üzerine kurulan sistemle birlikte 2023’e kadar yıllık 45 bin aracın yenilenesi hedefleniyor. Filolar ve sigorta şirketleri için önümüzdeki yılın sonunda Refactory’de ağır hasarlı araçlar için yeni bir kaporta onarım faaliyetine start verilecek. Kaporta fabrikası olacak olan yerde 2023’e kadar 3 bin aracın tamir edilmesi planlanıyor. 2025’te de 25 bin araca ulaşacak.

10 AYDA 20 BİN ARAÇ YENİLENDİ

Bu fabrikada boyadan parça değişimine kadar her şey yapılıyor. Renault’un Avrupa’daki en büyük tesisi olan Flins, aynı zamanda 50 yıllık bir tarihe de tanıklık ediyor. Fabrikada özel birimler oluşturan tesiste aynı zamanda Nissan Micra ve Renault ZOE üretimi de yapılıyor. 800 kişi burada yenileme işinde çalışırken, sadece bu yıl 20 bin aracın yenilendiği de paylaşılanlar arasında.

BURSA’DAKİ ‘REFACTORY’ DE BAYİLER ÜZERİNDEN ARAÇ KABUL EDECEK

Fransa Flins’teki yetkililer, ikinci el araç toplayıp satmanın dışında bireysel müşterilerin de sisteme dahil olabileceğini anlattı. İkinci el aracını yenilemek isteyen müşteri öncelikle bayi ile iletişime geçecek. Ekspertizi yapılan modelin teslimat süresi de maksimum 10 gün. Ama buradaki yetkililer teslimatın genelde 6 gün sonunda yapıldığını da paylaştı.

rrr.jpg


1 YILA KADAR GARANTİ VERİLECEK

Yenilenmesi yapılacak araçlarda şimdilik yaş sınırlaması olacak. Bu sınırlama parça ve fiyata göre değişiklik gösterirken, aynı zamanda garantisinde de değişik durumlar söz konusu oluyor. Fabrikadan garantili olarak çıkan modellere 6 ay ile 1 sene arasında bir süre veriliyor. Maksimum 3-4 yaş aralığına uygulanan yenileme modeli sadece Renault marka araçları da kapsamıyor. Şimdilik Filns’te Renault, Nissan, Peugeot ve Toyota modelleri ikinci baharını yaşayarak banttan iniyor.

İÇTEN YANMALILAR ELEKTRİKLİYE DÖNÜŞECEK

Ağırlıklı olarak sigorta şirketleriyle çalıştıklarını vurgulayan fabrika yetkilileri, işin bir de fiyat boyutuna değindi. İkinci el araç fiyatlarının Avrupa’da da sert yükseldiğine değinen yetkililer, alınan araçları onarmaya değerse yapacaklarını aktardı. En çok konuşulan modellerden biri ise dönüşüm. Türkiye için bu ayak şimdilik ne olmasa da Renault Refactory’de elektrikli dönüşüm gerçekleşecek. Klasik içten yanmalı araçları elektrikliye döndüren fabrika, maliyetleri de düşürecek. 2023 sonunda LCV Master’a yapılacak olan uygulamayla hız kazanacak olan elektrikli dönüşüm sisteminde fiyatlar daha da düşecek. Sıfır elektrikli araca göre, dönüşüm yüzde 40-45 bandında daha ucuz olacak.

‘0-6 YAŞ GRUBUYLA BAŞLAYACAĞIZ’

Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş “Refacory benim yürekten inandığım bir proje. Bunda bir de garanti sistemi var. Bunu ilk etapta biz şubelerimiz kanalıyla yapmak istiyoruz tabi ki network üzerinde satış kanalı olarak kullanılacaktır. 0-6 yaş olacak başlangıçta 10’a doğru gideceğiz sonra. Burada önemli olan araba bulmak. 3 yaşında bir araç 2 sene garantiniz olacak. 6 yaşında 2 sene garantisi olacak. Bizim avantajımız. Motor yemişse motoru değiştiririz. Her şeyi yaparım. Aracı biliyorum ben. Yenilenmiş parça ithalatı Türkiye’de yasak maalesef. 5-6 yaşı 7-8 yaşa götürürsek parçaları yenileyebiliriz. Maliyetleri düşürebiliriz. Oyunu biz burada değiştireceğiz. Refactory fabrikanın içerisinde olacak. Fabrikanın içerisine sokup çıkaracağız” dedi.
 

Bilgi / İnfo

satcafesi.net kar amacı gütmeyen bilgi & paylaşım üzerine kurulu ücretsiz bir forum sitesidir,Üyeler her türlü bilgiyi,dosya,video,resim,vs. önceden onay olmadan paylaşabilmektedir,bunedenle oluşacak herhangi bir illegal paylaşımdan satcafesi sorumluluk almamaktadır,T.CK.na aykırı paylaşım görüldüğünde iletişim kısmından bizlere bildirmenizi rica ederiz.

Yasal Haklar

Foruma gönderilen mesajlardan öncelikle mesaj sahipleri sorumludurlar. Forum yöneticileri başkalarının mesaj veya konularından sorumlu tutulamazlar. Ancak yasal nedenlere bağlı herhangi bir şikayet durumunda, yetkililer bilgilendirildiği takdirde ilgili düzenleme yapılacaktır.
Üst