gittigidiyor

Oyunları Tepeden Tırnağa Değiştirecek

collo1

Aktif Üye
Katılım
28 May 2018
Mesajlar
660
Tepkime puanı
398
Puanları
63
Yaş
40
Konum
........
Microsoft tarafından tanıtılan DirectX 12 Ultimate'in oyun sektöründeki etkileri büyük bir merakla bekleniyor. Windows 10 ile çalışan pek çok ekran kartı için sürücüleri de yayınlanmaya başlayan DirectX 12 Ultimate tam olarak nedir, bu içeriğimizde yakından bakıyoruz.

Microsoft, geçtiğimiz aylarda ‘şimdiye kadar tanıttıkları en iyi grafik teknolojisi’ olduğunu söyledikleri DirectX 12 Ultimate’i
tanıttı. Microsoft’un özellikle oyunlarda daha iyi görüntü performansı sağlaması için geliştirdiği DirectX 12 Ultimate sayesinde yeni grafik teknolojileri ile geliştirilmiş oyunlar oynamamız mümkün olacak.

DirectX 12 Ultimate ile birlikte Ray Tracing gibi, yeni nesil ekran kartlarının getirdiği pek çok yeni teknoloji, bir yazılım ile de desteklenerek Windows 10 bilgisayarlarda kullanılabilecek.

DirectX 12 Ultimate nedir?

42ef2ba715f3f10eff8884b3d3962765f8a7e0f0.jpeg

DirectX 12 Ultimate’den bahsetmeden önce kısaca DirectX’ten söz edelim. Microsoft’un geliştirdiği DirectX, bilgisayar donanımı ile yazılım arasındaki uyumu ve performansı en üst düzeye taşıyan bir sistem aracıdır. Kullanıcılara daha iyi bir oyun deneyimi yaşatmak için tasarlanan DirectX’in en son sürümü ise DirectX 12 Ultimate oldu.

DirectX 12 Ultimate; “Raytracing, Örgü Gölgelendirme, Değişken Hız Gölgelendirmesi ve Örnekleyici Geri Bildirimi” teknolojilerini desteklemesi sayesinde oyunlarda daha gerçekçi dünyaları oyuncunun deneyimine sunarken, ciddi bir performans artışını da beraberinde getiriyor. Özellikle “Raytracing” teknolojisi temeli üzerine kurulu DirectX 12 Ultimate sürümü yeni nesil oyunlar için geliştirilmiş desek yanlış olmaz.

DirectX 12 Ultimate ile gelen yenilikler ve geliştirmeler neler?

732ecefa9fa72a6cb3318d72f08b6fcdca8473a1.jpeg


DirectX Raytracing
Örgü Gölgelendirme
Değişken Hız Gölgelendirmesi
Örnekleyici Geri Bildirim

DirectX 12 Ultimate’in performansı ve deneyimi iyileştirmek için getirdiği yeniliklerin her biri, kendi içinde oldukça kritik detaylara sahip. Bu teknolojilerin her birini tek tek incelemeden önce listeye kısaca göz atalım, işte DirectX 12 Ultimate ile gelen yenilikler:
Bu teknolojilerin her biri, oyun içi deneyimi en üst seviyeye taşırken aynı zamanda oyun geliştiricileri için de daha detaylı ve gerçekçi oyunların tasarlanabilmesinin önünü açmış olacak.

DirectX Raytracing (DXR)
DirectX Raytracing (DXR), oyunlardaki ışığı son derece gerçekçi göstererek kusursuz ışıklandırma ve gölge görünümü oluşmasını sağlıyor. Oyunların her geçen gün gelişen grafiklerinde, gerçekçi bir atmosfer yaratmayı en çok destekleyen detaylar ışık ve gölge diyebiliriz. DXR ise bunun kusursuz bir şekilde işlenmesine yardım ederek oyun sahnelerini gerçek birer manzaraya dönüştürüyor. DirectX 12’de de bulunan bu özellik, yeni sürüm ile birlikte artık çok daha kusursuz performans sunuyor. GeForce RTX ekran kartlarında bulunan Ray Tracing teknolojisi, DXR’i destekleyen oyunlarla birleşince ise bu deneyimi artık eksiksiz olarak yaşayabileceğiz.

Örgü Gölgelendirme
Örgü Gölgelendirme teknolojisi, özellikle açık dünya oyunu gibi sürekli olarak fazla miktarda detaya sahip ekranların yüklenmesi gereken oyunlarda yaşanan performans düşüşünün önüne geçmek için tasarlanmış bir özellik. Bu özellik sayesinde ayrıntı düzeyi artırıldığında bile işlemciye binen yük dengeleniyor ve görüntüden feragat etmeden kaliteli bir oyun deneyimi yaşamamız sağlanıyor.

Örgü Gölgelendirmesi teknolojisi, bunu yaparken GPU’dan yardım alıyor ve GPU nesneler için ayrıntı seviyesi seçimini ve mozaiklemeyi akıllı olarak kontrol ediyor. Bu sayede performans düşüşü yaşanmadan sağlıklı bir sonuç elde ediliyor.

Değişken Hız Gölgelendirmesi (VRS)

35ee141146f3f511ff4ff174ea1214f1f52c4e66.jpeg

VRS, temelde oyunların sahnelerini farklı kısımlara ayırarak bu farklı kısımlar için farklı gölgeleme hızları kullanan bir teknoloji. Bu sayede oyun içi performans ciddi anlamda iyileştiriliyor.

Gökyüzü, duvarlar gibi görece tekdüze kısımlarda gölgeleme işlemini azaltarak performansı dengeleyen VRS, aynı zamanda sanal gerçeklik oyunlarında da kullanılıyor ve odak noktasında olan kısım için daha detaylı bir manzara sağlarken o an bakmadığınız kısım için bunu minimum seviyeye indiriyor.
 

Bilgi / İnfo

satcafesi.net kar amacı gütmeyen bilgi & paylaşım üzerine kurulu ücretsiz bir forum sitesidir,Üyeler her türlü bilgiyi,dosya,video,resim,vs. önceden onay olmadan paylaşabilmektedir,bunedenle oluşacak herhangi bir illegal paylaşımdan satcafesi sorumluluk almamaktadır,T.CK.na aykırı paylaşım görüldüğünde iletişim kısmından bizlere bildirmenizi rica ederiz.

Yasal Haklar

Foruma gönderilen mesajlardan öncelikle mesaj sahipleri sorumludurlar. Forum yöneticileri başkalarının mesaj veya konularından sorumlu tutulamazlar. Ancak yasal nedenlere bağlı herhangi bir şikayet durumunda, yetkililer bilgilendirildiği takdirde ilgili düzenleme yapılacaktır.
Üst