Küresel çip krizinin yanı sıra Türkiye’de yaşanan yüksek enflasyon, otomotiv piyasasında tüm dengeleri değiştirdi. Bayilerde satılacak araç kalmadığından sipariş listeleri oluşturuluyor. Yerli otomobillerde en erken iki-üç ay sonrasına teslimat yapılırken, bazı modellerde bu süre 6 ayı geçiyor. Buna karşın artan döviz kuruna paralel olarak, araç fiyatları da yükselmeye devam ediyor.
Kısa süre öncesine kadar ayda bir kere fiyat güncellemesi yapılan otomobillerde, artık ayda en az 2 kere kur zammı gündeme geliyor. Tüm bu gelişmeler, otomobili en cazip yatırım araçlarından biri haline getirdi. Memuru, emeklisi, esnafı para kazanmak için oto alım-satımına yöneldi. Bu kişiler, bayilerin sipariş listesine adını yazdırıyor, teslimat sırası geldiğinde ise sıfır otomobili piyasa değerinin üzerinde satarak kar etmeye çalışıyor. Sektör temsilcileri, otomotiv piyasasında yaşanan son gelişmeleri DÜNYA’ya anlattı.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Genel Sekreteri Hayri Erce, pandemi döneminde otomobili yatırım aracı tercih edenlerin sayısının arttığını belirterek, “Öngörülemeyen ekonomi, yüksek enflasyon, finansal piyasalardaki enstrümanların çok çeşitli olmaması ve ülkedeki finansal okur yazarlığın düşük olması, zaten otomobili uzun yıllardır yatırım araçlarından birisi haline getirmişti. Pandemiyle birlikte başlayan otomobildeki arz sorunu ise çarpan etkisi yaptı. Yüzde 50 ÖTV bareminde olan bir aracı alan tüketici, ‘Nasıl olsa kur artıyor. Yakında bu araç yüzde 80 ÖTV baremine girer, ben buradan bir rant elde ederim’ mantığı ile hareket ediyor” açıklamasını yaptı.
Gülan Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gülan, araç bulunurluk krizine rağmen hızla artan fiyatların, otomobili yatırım aracına dönüştürdüğüne dikkat çekti. Aynı zamanda eski Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) başkanı olan Gülan, “Devlet yetki belgesi konusunda gerekli yasayı çıkarmadığı için şu anda araç alım satımına yönelen çok sayıda bireysel tüketici var. Memurlar, emekliler parasını korumak veya değerlendirmek için bu yolu seçiyor” dedi.
Kısa süre öncesine kadar ayda bir kere fiyat güncellemesi yapılan otomobillerde, artık ayda en az 2 kere kur zammı gündeme geliyor. Tüm bu gelişmeler, otomobili en cazip yatırım araçlarından biri haline getirdi. Memuru, emeklisi, esnafı para kazanmak için oto alım-satımına yöneldi. Bu kişiler, bayilerin sipariş listesine adını yazdırıyor, teslimat sırası geldiğinde ise sıfır otomobili piyasa değerinin üzerinde satarak kar etmeye çalışıyor. Sektör temsilcileri, otomotiv piyasasında yaşanan son gelişmeleri DÜNYA’ya anlattı.
ÖTV baremi rant kapısı oldu
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Genel Sekreteri Hayri Erce, pandemi döneminde otomobili yatırım aracı tercih edenlerin sayısının arttığını belirterek, “Öngörülemeyen ekonomi, yüksek enflasyon, finansal piyasalardaki enstrümanların çok çeşitli olmaması ve ülkedeki finansal okur yazarlığın düşük olması, zaten otomobili uzun yıllardır yatırım araçlarından birisi haline getirmişti. Pandemiyle birlikte başlayan otomobildeki arz sorunu ise çarpan etkisi yaptı. Yüzde 50 ÖTV bareminde olan bir aracı alan tüketici, ‘Nasıl olsa kur artıyor. Yakında bu araç yüzde 80 ÖTV baremine girer, ben buradan bir rant elde ederim’ mantığı ile hareket ediyor” açıklamasını yaptı.
Memur parasını korumak istiyor
Gülan Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gülan, araç bulunurluk krizine rağmen hızla artan fiyatların, otomobili yatırım aracına dönüştürdüğüne dikkat çekti. Aynı zamanda eski Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) başkanı olan Gülan, “Devlet yetki belgesi konusunda gerekli yasayı çıkarmadığı için şu anda araç alım satımına yönelen çok sayıda bireysel tüketici var. Memurlar, emekliler parasını korumak veya değerlendirmek için bu yolu seçiyor” dedi.