
Motosiklet ilk defa Türkiye'de yatırım aracı olarak görülmeye başladı. 2022 yılında bireysel kullanım ve e-ticaret firmalarının talebi ile motosiklet pazarı yüzde 62,3 oranında büyüdü. Bireysel kullanımda B sınıfı ehliyetle kullanılabilen 0-50 cc ve elektrikli motosikletlere kolay ulaşılması nedeniyle bu araçlara talep yüzde 84,2 oranında arttı. Bu segmenti daha çok ilk kez motosiklet alanlar tercih etti.
Pandemi ile başlayan e-ticarete olan talep ile de 100-125 cc bandındaki motosikletlere de talep 2022 yılında yüzde 59 oranında arttı. 2023 yılında motosiklet pazarına katılan yeni firmalar ve talebin devam edeceği öngörüsü ile geçen senenin yüzde 10 üzerinde bir artışla 450 bin adetlik satışa ulaşılması bekleniyor. Yüzde 30 büyüyen elektrikli motosiklet pazarındaki ivme dikkat çekiyor