gittigidiyor

Windows 10'da ağ bağlantısı sorunlarını giderme

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
Windows10-titus.jpg


Windows 10'da ağ bağlantısı sorunlarını giderme

Ağa bağlanma konusunda sorun yaşıyor ve İnternet'e bağlanamıyorsanız Windows 10'da deneyebileceğiniz bazı yöntemleri burada bulabilirsiniz.


İlk olarak denenecek şeyler

Bağlantı sorununu düzeltmek veya sınırlandırmak için öncelikle bu yöntemleri deneyebilirsiniz.


  • Neden çevrimiçi olamıyorum? konusunu inceleyin ve orada bahsedilen temel sorun giderme adımlarından bazılarını deneyin.
  • Kablosuz ağ raporu oluşturun. Bu rapor, sorunu tanılamanıza yardımcı olabileceği gibi, size yardımcı olabilecek kişilere verebileceğiniz ayrıntılı bilgileri de sağlar.
    1. Görev çubuğundaki arama kutusuna Komut istemi yazın, Komut istemi'ni basılı tutun (ya da sağ tıklayın) ve Yönetici olarak çalıştır > Evet'i seçin.
    2. Komut isteminde, netsh wlan show wlanreport yazın
  • ximg_56299abf806c8.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.I6fLV9sNtR.png
    1. Sorunun kablo modeminizle veya İnternet servis sağlayıcınızla (ISS) ilgili olmadığından emin olun.
        1. Kaynaklanıyorsa ISS'nize başvurun. Görev çubuğundaki arama kutusuna Komut istemi yazın, Komut istemi'ni basılı tutun (ya da sağ tıklayın) ve Yönetici olarak çalıştır > Evet'i seçin.
        2. Komut isteminde, ipconfig yazın.
        3. İstemde, ping <Varsayılan Ağ Geçidi> yazın ve Enter'a basın. Örneğin, ping 192.168.1.1 yazın ve Enter'a basın.
      • Görev çubuğundaki arama kutusuna Aygıt Yöneticisi yazıp sonuç listesinden Aygıt Yöneticisi'ni seçin.
      • Cihaz Yöneticisi'nde Ağ bağdaştırıcıları > ağ bağdaştırıcısı adını seçin.
      • Ağ bağdaştırıcısını basılı tutun (veya sağ tıklayın) ve Sürücü Yazılımını Güncelleştir > Güncel sürücü yazılımını otomatik olarak ara'yı seçin. Adımları izleyin ve ardından Kapat'ı seçin.
      • Güncel sürücüyü yükledikten sonra, yeniden başlatmanız istenirse Başlangıç düğmesi > Güç > Yeniden başlat'ı seçin ve bağlantı sorununun giderilip giderilmediğine bakın.
      • Bir yürütülebilir dosya (.exe) indirdiyseniz, çalıştırıp sürücüleri yüklemek için dosyaya çift tıklamanız yeterlidir. Tüm yapmanız gereken budur.
      • Tek tek dosyalar indirdiyseniz ve içlerinden en az biri .inf, bir diğeri de .sys dosya adı uzantılıysa aşağıdakileri yapın:
        1. Görev çubuğundaki arama kutusuna Cihaz Yöneticisi yazıp sonuç listesinden Cihaz Yöneticisi'ni seçin.
        2. Cihaz Yöneticisi'nde Ağ bağdaştırıcıları > ağ bağdaştırıcısı adını seçin. (Orada listelenmiyorsa, Diğer cihazlar'a bakın.)
        3. Ağ bağdaştırıcısını basılı tutun (veya sağ tıklayın) ve Sürücü Yazılımını Güncelleştir > Bilgisayarımda güncelleştirilmiş sürücü yazılımına göz at'ı seçin.
        4. Gözat > sürücü dosyalarının depolandığı konum > Tamam'ı seçin.
        5. Sonraki'yi seçin > sürücüyü yükleme adımlarını uygulayın > Kapat'a tıklayın.
        6. Siz sürücüyü güncelledikten sonra, yeniden başlatmanız istenirse Başlangıç düğmesi > Güç > Yeniden başlat'ı seçin ve bağlantı sorununun giderilip giderilmediğine bakın.
  • Windows10-titus.jpg
@mehmetkarahanlı@
 
Son düzenleme:

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
Windows10-titus.jpg


Ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü güncelleme

Güncel olmayan veya uyumsuz bir ağ bağdaştırıcısı sürücüsü, bağlantı sorunlarına neden olabilir. Windows 10 sürümüne yakın zamanda yükseltme yaptıysanız, geçerli sürücü önceki bir Windows sürümü için tasarlanmış olabilir. Kullanılabilecek güncel bir sürücü olup olmadığını denetleyin.


  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Aygıt Yöneticisi yazıp sonuç listesinden Aygıt Yöneticisi'ni seçin.
  • Cihaz Yöneticisi'nde Ağ bağdaştırıcıları > ağ bağdaştırıcısı adını seçin.
  • Ağ bağdaştırıcısını basılı tutun (veya sağ tıklayın) ve Sürücü Yazılımını Güncelleştir > Güncel sürücü yazılımını otomatik olarak ara'yı seçin. Adımları izleyin ve ardından Kapat'ı seçin.
  • Güncel sürücüyü yükledikten sonra, yeniden başlatmanız istenirse Başlangıç düğmesi > Güç > Yeniden başlat'ı seçin ve bağlantı sorununun giderilip giderilmediğine bakın.

Windows ağ bağdaştırıcınız için yeni bir sürücü bulamazsa, bilgisayar üreticisinin web sitesini ziyaret edin ve buradan güncel ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü indirin. Bilgisayarınız İnternet’e bağlanamıyorsa, sürücüyü kendi bilgisayarınıza el ile yükleyebilmek için başka bir bilgisayara indirmeniz ve bir USB flash sürücüye kaydetmeniz gerekir. Bilgisayarın üreticisini ve model adını ya da numarasını bilmeniz gerekir.
Ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü el ile yüklemek için

Bilgisayar üreticinizin Web sitesinden indirdiğiniz dosyanın türüne bağlı olarak aşağıdakilerden birini yapın:


  • Bir yürütülebilir dosya (.exe) indirdiyseniz, çalıştırıp sürücüleri yüklemek için dosyaya çift tıklamanız yeterlidir. Tüm yapmanız gereken budur.
  • Tek tek dosyalar indirdiyseniz ve içlerinden en az biri .inf, bir diğeri de .sys dosya adı uzantılıysa aşağıdakileri yapın:
    1. Görev çubuğundaki arama kutusuna Cihaz Yöneticisi yazıp sonuç listesinden Cihaz Yöneticisi'ni seçin.
    2. Cihaz Yöneticisi'nde Ağ bağdaştırıcıları > ağ bağdaştırıcısı adını seçin. (Orada listelenmiyorsa, Diğer cihazlar'a bakın.)
    3. Ağ bağdaştırıcısını basılı tutun (veya sağ tıklayın) ve Sürücü Yazılımını Güncelleştir > Bilgisayarımda güncelleştirilmiş sürücü yazılımına göz at'ı seçin.
    4. Gözat > sürücü dosyalarının depolandığı konum > Tamam'ı seçin.
    5. Sonraki'yi seçin > sürücüyü yükleme adımlarını uygulayın > Kapat'a tıklayın.
    6. Siz sürücüyü güncelledikten sonra, yeniden başlatmanız istenirse Başlangıç düğmesi > Güç > Yeniden başlat'ı seçin ve bağlantı sorununun giderilip giderilmediğine bakın.

Ağ bağdaştırıcısının sürücüsünü önceki sürüme döndürün

Daha önce bağlantı sorunu yaşamadıysanız ve kısa süre önce yeni bir ağ bağdaştırıcısı sürücüsü yüklediyseniz, sürücünüzü önceki sürümlerden birine döndürmek yardımcı olabilir.


  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Cihaz Yöneticisi yazıp sonuç listesinden Cihaz Yöneticisi'ni seçin.
  • Cihaz Yöneticisi'nde Ağ bağdaştırıcıları > ağ bağdaştırıcısı adını seçin.
  • Ağ bağdaştırıcısını basılı tutun (ya da sağ tıklayın) ve ardından Özellikler'i seçin.
  • Özellikler bölümünde Sürücü sekmesini, Sürücüye geri dön'ü seçin ve adımları izleyin.Düğme kullanılamıyorsa, geri dönülecek bir sürücü yok demektir.
  • Sürücünün önceki sürümüne döndükten sonra yeniden başlatmanız istenirse Başlangıç düğmesi > Güç > Yeniden başlat'ı seçin ve bağlantı sorununun çözülüp çözülmediğine bakın.

Windows ağ bağdaştırıcınız için yeni bir sürücü bulamazsa, bilgisayar üreticisinin web sitesini ziyaret edin ve buradan güncel ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü indirin. Bilgisayarınız İnternet’e bağlanamıyorsa, sürücüyü kendi bilgisayarınıza el ile yükleyebilmek için başka bir bilgisayara indirmeniz ve bir USB flash sürücüye kaydetmeniz gerekir. Bilgisayarın üreticisini ve model adını ya da numarasını bilmeniz gerekir.
Ağ sorun gidericisini ve ağ komutlarını çalıştırın

Ağ sorun gidericisi, genel bağlantı sorunlarını tanılama ve çözme konusunda size yardımcı olabilir. Bu sorun gidericisini kullanmak ve ardından gerekirse ağ komutlarını çalıştırmak, bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.
Ağ sorun gidericisini çalıştırmak için


  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Ağ sorun gidericisi yazın ve sonuç listesinden Ağ sorunlarını tanımla ve onar'ı seçin.
  • Sorun gidericisindeki adımları izleyin ve sorunun çözülüp çözülmediğine bakın.

Bu işlem bağlantı sorununu çözmezse, şunları deneyin:


  • TCP/IP yığınını sıfırlayın
  • IP adresini serbest bırakın
  • IP adresini yenileyin
  • DNS istemcisi çözümleyici önbelleğini temizleyin ve sıfırlayın

Bu ağ komutlarını çalıştırmak için bir komut istemi penceresinde çalıştırmak için


  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Komut istemi yazın, Komut istemi'ni basılı tutun (ya da sağ tıklayın) ve Yönetici olarak çalıştır > Evet'i seçin.
  • Komut isteminde, aşağıdaki komutları listelenen sırayla çalıştırın ve ardından bağlantı sorunun çözülüp çözülmediğine bakın:
    • netsh winsock reset yazıp Enter tuşuna basın.
    • netsh int ip reset yazıp Enter tuşuna basın.
    • ipconfig /release yazıp Enter tuşuna basın.
    • ipconfig /renew yazıp Enter tuşuna basın.
    • ipconfig /flushdns yazın ve Enter tuşuna basın.

  • Windows10-titus.jpg


 

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
Windows10-titus.jpg


Güvenlik duvarlarını geçici olarak kapatın

Bazen güvenlik duvarı yazılımı bağlanmanızı engelleyebilir. Güvenlik duvarını geçici olarak kapattıktan sonra güvendiğiniz bir web sitesini ziyaret ederek, bağlantı sorununa güvenlik duvarının neden olup olmadığını anlayabilirsiniz.
Güvenlik duvarını kapatma adımları, kullandığınız güvenlik duvarı yazılımına göre değişir. Güvenlik duvarı yazılımınızı nasıl kapatacağınızı öğrenmek için yazılımın belgelerine bakın. Güvenlik duvarını en kısa sürede yeniden açtığınızdan emin olun. Açık bir güvenlik duvarının olmaması, bilgisayarınızı korsanlara, solucanlara veya virüslere karşı daha savunmasız hale getirir.
Güvenlik duvarınızı kapatma konusunda sorun yaşıyorsanız, bilgisayarınızda çalışan tüm güvenlik duvarı yazılımlarını devre dışı bırakmak için aşağıdakileri yapın. Yeniden hatırlatmak gerekirse, güvenlik duvarınızı en kısa sürede yeniden açtığınızdan emin olun.
Tüm güvenlik duvarlarını kapatmak için


  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Komut istemi yazın, Komut istemi'ni basılı tutun (ya da sağ tıklayın) ve Yönetici olarak çalıştır > Evet'i seçin.
  • Komut isteminde netsh advfirewall set allprofiles state off yazıp Enter tuşuna basın.
  • Web tarayıcınızı açın ve güvendiğiniz bir web sitesini ziyaret ederek siteye bağlanıp bağlanamadığınıza bakın.
  • Yüklemiş olabileceğiniz tüm güvenlik duvarlarını kapatmak için, komut isteminde netsh advfirewall set allprofiles state on yazıp Enter tuşuna basın.

Bağlantı sorunlarına güvenlik duvarı yazılımının neden olduğunu belirlerseniz, güncel bir yazılım olup olmadığını öğrenmek için yazılım üreticisine başvurun veya üreticinin web sitesini ziyaret edin.


Tüm virüsten koruma veya kötü amaçlı yazılım önleme yazılımlarını geçici olarak kapatın

Bazen, virüsten koruma veya kötü amaçlı yazılım önleme yazılımları bağlanmanızı engelleyebilir. Virüsten koruma ve kötü amaçlı yazılım önleme yazılımını geçici olarak kapatıp güvendiğiniz bir web sitesini ziyaret etmeyi deneyerek, bağlantı sorununa bu yazılımın neden olup olmadığını görebilirsiniz. Bağlantı sorunlarına yazılımın neden olduğunu belirlerseniz, güncel bir yazılım olup olmadığını öğrenmek için yazılım üreticisine başvurun veya üreticinin web sitesini ziyaret edin.
Virüsten koruma veya kötü amaçlı yazılım önleme yazılımlarını devre dışı bırakmak için gerekli adımlar, kullanmakta olduğunuz yazılıma göre değişir. Yazılımınızı nasıl kapatacağınızı öğrenmek için yazılımın belgelerine bakın. Yazılımı en kısa sürede yeniden açtığınızdan emin olun. Virüsten koruma veya kötü amaçlı yazılım önleme yazılımının açık olmaması, bilgisayarınızı korsanlara, solucanlara veya virüslere karşı daha savunmasız hale getirir.
Hangi virüsten koruma veya kötü amaçlı yazılım önleme yazılımını yüklediğinizden emin değilseniz, Windows bunu sizin için bulabilir.
Hangi virüsten koruma veya kötü amaçlı yazılım önleme yazılımının yüklü olduğunu öğrenmek için


  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Sistem ve güvenlik yazın ve Bilgisayarınızın durumunu gözden geçirin ve sorunları çözün'ü seçin.
  • Güvenlik'in yanındaki aşağı oku seçin.Windows virüsten koruma yazılımınızı algılayabilirse, yazılım Virüsten koruma bölümünde listelenir. Kötü amaçlı yazılım önleme yazılımları için Casus yazılımlara ve istenmeyen yazılımlara karşı koruma bölümüne bakın.
  • Virüsten koruma veya kötü amaçlı yazılım önleme yazılımı açıksa, bunu nasıl kapatacağınızı öğrenmek yazılım belgelerine bakın.

Bilgisayarınızın daha iyi korunması için, virüsten koruma veya kötü amaçlı yazılım önleme yazılımınızı en kısa sürede yeniden açtığınızdan emin olun.
Windows10-titus.jpg


Ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü kaldırın ve bilgisayarı yeniden başlatın

Önceki adımlar işe yaramadıysa, ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü kaldırmayı deneyin. Sürücüyü kaldırdıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın ve Windows'u en son sürücüyü otomatik olarak yükleyecek şekilde ayarlayın. Ağ bağlantınız kısa süre önce yüklenen bir güncelleştirmeden sonra düzgün çalışmayı durdurduysa bu yöntemi deneyin.
Kaldırmadan önce yedek sürücülere sahip olduğunuzdan emin olun. Bilgisayar üreticinizin web sitesine gidip buradan en son ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü indirin. Bilgisayarınız İnternet’e bağlanamıyorsa, sürücüyü başka bir bilgisayara indirmeniz ve kendi bilgisayarınıza yükleyebilmek için bir USB flash sürücüye kaydetmeniz gerekir. Bilgisayarın üreticisini ve model adını ya da numarasını bilmeniz gerekir.


  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Cihaz Yöneticisi yazıp sonuç listesinden Cihaz Yöneticisi'ni seçin.
  • Cihaz Yöneticisi'nde Ağ bağdaştırıcıları > ağ bağdaştırıcısı adını seçin.
  • Ağ bağdaştırıcısını basılı tutun (veya sağ tıklayın) ve Kaldır > Bu cihazın sürücü yazılımını sil onay kutusu > Tamam'ı seçerek sürücüyü kaldırmak istediğinizi onaylayın.
  • Sürücüyü kaldırdıktan sonra Başlangıç düğmesi > Güç > Yeniden başlat'ı seçin.Bilgisayarınız yeniden başlatıldıktan sonra Windows, ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü otomatik olarak arar ve yükler. Bu işlemin bağlantı sorununuzu çözüp çözmediğine bakın. Windows otomatik olarak bir sürücü yüklemezse sürücüyü kaldırmadan önce kaydettiğiniz yedek sürücüyü yüklemeyi deneyin.

Ağ cihazlarını yeniden yüklemek için ağ sıfırlamayı kullanma

Ağ sıfırlamasını kullanmak deneyeceğiniz son adım olmalıdır. Yukarıdaki adımlar bağlantı kurmanıza yardımcı olmadıysa bu yöntemi deneyin.
Bu, önceki bir Windows sürümünden Windows 10'a yükselttikten sonra karşılaşabileceğiniz sorunları çözmenize yardımcı olabileceği gibi, İnternet'e bağlı olmanıza rağmen paylaşılan ağ sürücülerine bağlanamamanıza yol açan sorunları da çözer. Bu komutu uyguladığınızda, yüklü olan tüm ağ bağdaştırıcıları ve bunlara ilişkin ayarlar kaldırılır. Bilgisayarınız yeniden başlatıldıktan sonra, tüm ağ bağdaştırıcıları yeniden yüklenir ve bunlara ilişkin ayarlar varsayılana geri döndürülür.
Not
Ağ sıfırlamayı kullanmanız için bilgisayarınızda Windows 10 Sürüm 1607'nin bulunması çalıştırması gerekir. Cihazınızın şu anda hangi Windows 10 sürümünü çalıştırdığını görmek için Başlangıç düğmesini, ardından Ayarlar > Sistem > Hakkında'yı seçin.






  • Başlangıç düğmesini, ardından Ayarlar > Ağ ve İnternet > Durum > Ağ sıfırlama'yı seçin.
  • Onaylamak için Ağ sıfırlama ekranında, Şimdi sıfırla > Evet'i seçin.Bilgisayarınızın yeniden başlamasını bekleyin ve bunun sorunu çözüp çözmediğine bakın.


    Notlar
    Ağ sıfırlamayı kullandıktan sonra, kullanıyor olabileceğiniz VPN istemci yazılımı veya Hyper-V sanal anahtarları (veya diğer ağ sanallaştırma yazılımları) gibi diğer ağ yazılımlarını yeniden yüklemeniz ve ayarlamanız gerekebilir.

    Ağ sıfırlama bilinen ağ bağlantılarınızın her birini genel bir ağ moduna ayarlayabilir. Genel bir ağ modunda, bilgisayarınız ağdaki diğer bilgisayarlar ve cihazlar tarafından bulunamaz, bu da bilgisayarınızı daha güvenli hale getirmeye yardımcı olabilir. Ancak, bilgisayarınız bir ev grubunun parçasıysa veya dosya ya da yazıcı paylaşımı için kullanılıyorsa bilgisayarınızı yeniden bulunabilir hale getirmeniz gerekir. Bunu yapmak için, Ayarlar > Ağ ve İnternet > Wi-Fi'ye gidin. Wi-Fi ekranında, Bilinen ağları yönet > değiştirmek istediğiniz ağ bağlantısı > Özellikler'i seçin ve ardından Bu bilgisayarı bulunabilir hale getir'i açın.

    Windows10-titus.jpg


 

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
Windows10-titus.jpg


Kablosuz ağ raporu, Wi-Fi bağlantı sorunlarını tanılamanıza yardımcı olabilecek daha yararlı Windows 10 araçlarından biridir.
Kablosuz ağ raporu oluşturmak için



  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Komut istemi yazın, Komut istemi'ni basılı tutun (ya da sağ tıklayın) ve Yönetici olarak çalıştır > Evet'i seçin.
  • Komut isteminde netsh wlan show wlanreport yazın.

    Bu, sık kullandığınız Web tarayıcınızda açabileceğiniz bir HTML dosyası olarak kaydedilen bir kablosuz ağ raporu üretir. Rapor son üç günün tüm Wi-Fi olaylarını gösterir ve bu olayları Wi-Fi bağlantısı oturumlarına göre gruplandırır. Ayrıca, ağ ile ilgili bazı komut satırı betiklerinin sonuçlarını ve bilgisayarınızdaki tüm ağ bağdaştırıcılarının listesini gösterir.

Kablosuz ağ raporu aşağıdaki bölümleri içerir:


  • Wi-Fi özet grafiği. Bu grafik, rapordaki mevcut Wi-Fi bağlantısı oturumlarını gösterir. Raporda gösterilen ilgili Wi-Fi oturumuna gitmek için grafikteki bölümü seçin.Kırmızı daire hatayı gösterir. Kırmızı daire görürseniz, hata hakkında bilgi almak için daireyi seçin.

    4000543_tr_1
  • Rapor Bilgileri. Raporun oluşturulduğu tarihi ve kaç günü kapsadığını gösterir.

    4000541_tr_1
  • Genel Sistem Bilgileri. Bilgisayarınızla ilgili ayrıntıları içerir. Bilgisayar adını, sistem üreticisini, sistem ürün adını, BIOS tarihini, BIOS sürümünü, işletim sistemi derlemesini, Makine Kimliğini ve MDM kayıtlı olup olmadığı bilgisini içerir.

    4000542_tr_1
  • Kullanıcı Bilgileri. O sırada bilgisayarda oturum açmış olan kişi hakkındaki genel bilgileri içerir. Şunları içerir:
    • Kullanıcı adı. Bilgisayarda oturum açmış durumdaki kullanıcı.
    • Kullanıcı Etki Alanı. Bilgisayarın katıldığı etki alanı.
    • Kullanıcı DNS Etki Alanı.

      4000540_tr_1

  • Ağ bağdaştırıcıları. Bilgisayarınızdaki tüm ağ bağdaştırıcılarının ayrıntılı listesini içerir. Varsa tüm gizli bağdaştırıcıları içerir.
    • Cihaz. Bağdaştırıcının kolay adı.
    • PnP Kimliği. Bilgisayarın bağdaştırıcıyı belirlemek için kullandığı PnP kimliği.
    • Guid. Bilgisayarınızdaki bu bağdaştırıcının benzersiz tanımlayıcısı.
    • Geçerli sürücü sürümü. Bağdaştırıcının kullanmakta olduğu sürücünün sürümü.
    • Sürücü tarihi. Sürücünün yüklendiği tarih.
    • DevNode bayrakları.
    • Sorun numarası. Bağdaştırıcınızla ilgili bir sorun varsa sorun numarası burada listelenir.

      4000539_tr_1

  • Betik çıkışı
    • IPConfig /tümü. Sistemdeki bağdaştırıcıların durumu hakkında ayrıntılı bilgiler gösterir. Fiziksel adres (MAC adresi), IP adresi, DNS sunucusu, DHCP'nin etkin olup olmadığı ve daha birçok bilgiyi içerir.

      4000538_tr_1
    • NetSh WLAN Tümünü Göster. Wi-Fi bağdaştırıcınızla ilgili ayrıntılı bilgiler gösterir: bağdaştırıcının yetenekleri, bilgisayarınızdaki Wi-Fi profilleri (güvenlik anahtarları ve parolalar hariç), raporu çalıştırdığınız sırada bulunan Wi-Fi ağlarının listesi vb.

      4000537_tr_1
    • CertUtil -store -silent My & certutil -store -silent -user My. Bilgisayarınızdaki geçerli sertifikaların listesini içerir.

      4000536_tr_1
    • Profil Çıkışı. Bilgisayarınızda depolanan tüm Wi-Fi profillerinin ayrıntılı listesi. Güvenlik anahtarları ve parolalar şifrelenir ve görüntülenmez.

      4000535_tr_1

  • Özet
    • Başarılı/Başarısız Oturumlar. Farklı Wi-Fi oturumları için bildirilen başarıların, başarısızlıkların ve uyarıların özeti.

      4000534_tr_1
    • Bağlantı Kesilme Nedenleri. Wi-Fi ağıyla bağlantınızın kesilmesinin farklı nedenlerini listeler.

      4000533_tr_1
    • Oturum Süreleri. Aşağısında belirtilen oturumların her birinin ne kadar sürdüğünü gösteren bir grafik.

      4000532_tr_1
    • Kablosuz Oturumları. Her bir Wi-Fi oturumuyla ilişkili tüm Wi-Fi olayları.
      • Arabirim adı. Bağdaştırıcının kolay adı.
      • Arabirim Guid'si. Bağdaştırıcının benzersiz tanımlayıcısı.
      • Bağlantı Modu. Cihazınızın ağa bağlanış şekli: El ile, Profille otomatik olarak vb.
      • Profil. Bağlantıda kullanılan profil (profil kullanılıyorsa).
      • SSID. Wi-Fi ağının adı.
      • BSS Türü. Ağ türü: Altyapı, Bağımsız (geçici) veya herhangi biri (Altyapı veya Geçici).
      • Oturum Süresi. Oturumun süresi.
      • Bağlantı Kesilme Nedeni. Bağlantınızın kesilmesinin nedeni.
      • Olaylar. Bu oturuma ait tüm Wi-Fi olayları.Hakkında daha fazla bilgi almak istediğiniz olayı seçin. Bu olaylar renk kodludur ve sorunları tanılamanıza yardımcı olabilir. Özet grafiğin her farklı renk için birer tanımı vardır.

        4000544_tr_1

  • Windows10-titus.jpg


 

mehmetkarahanlı

Aktif Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
22,965
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Konum
Bursa
Windows10-titus.jpg


Araçlar ve uygulamalar

Araçlardan bazıları Windows 10'da hazır durumdayken, bazıları da Windows Mağazası'ndan indirebileceğiniz türde uygulamalardır.
Araç: Kablosuz ağ raporu


  • Açıklama: Bu rapor, bilgisayarınızdaki son üç günlük Wi-Fi olaylarını gösterir. Rapor, sık kullandığınız Web tarayıcınızda açabileceğiniz bir HTML dosyasıdır. Bir kablosuz ağ raporu oluşturduğunuz zaman, bağlantınız hakkında bilgiler içeren .cab dosyaları da oluşturulur. Destek personeli Wi-Fi sorunlarını belirleyip çözmeye yardımcı olmak için bu dosyaları kullanabilir.
  • Nereden edinilir? Bu özellik Windows 10'da hazır bulunduğu için herhangi bir şey indirmeniz gerekmez.

Kablosuz ağ raporu oluşturmak için


  • Görev çubuğundaki arama kutusuna Komut istemi yazın, Komut istemi'ni basılı tutun (ya da sağ tıklayın) ve Yönetici olarak çalıştır > Evet'i seçin.
  • Komut isteminde, netsh wlan show wlanreport yazın.

Araç: Wi-Fi çözümleyici uygulaması


  • Açıklama: Bu tür uygulamalar, çevrenizdeki Wi-Fi ağlarını görmek ve size bu ağlar hakkında bilgi vermek için kullanılır. Bu, Wi-Fi'nizi geliştirmek için ağınızla ilgili kararlar almanızda yardımcı olabilir.
  • Nereden edinilir? Mağaza uygulamasını açın ve Wi-Fi analyzer (Wi-Fi çözümleyici) terimini arayın.

Araç: Ağ hızı test uygulaması


  • Açıklama: Bu tür uygulamalar Web üzerinden veri karşıya yükleme ve indirme işlemleri yaparak Wi-Fi ağınızın bağlantı hızını test eder. Sonuçlarınız hem İnternet bağlantınıza hem de Wi-Fi bağlantınıza bağlıdır. Ancak, bununla, ağ hızınız hakkında iyi bir fikir edinirsiniz.
  • Nereden edinilir? Mağaza uygulamasını açın ve speed test (hız testi) terimini arayın.

Araç: Kablosuz yönlendirici yazılımı


  • Açıklama: Bu yazılımla yönlendiricinizdeki veya diğer erişim noktalarınızdaki ayarları değiştirebilirsiniz.
  • Nereden edinilir? Çoğu zaman yönlendiricinizin ayarlarına Web tarayıcınızda oturum açarak erişebilirsiniz. Ancak bazı yönlendiriciler için bir uygulama kullanabilirsiniz. Belirli bir yönlendiriciniz veya başka bir erişim noktanız hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için cihazla birlikte verilen belgelere bakabilir veya üreticinin Web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
  • Windows10-titus.jpg
 

Bilgi / İnfo

satcafesi.net kar amacı gütmeyen bilgi & paylaşım üzerine kurulu ücretsiz bir forum sitesidir,Üyeler her türlü bilgiyi,dosya,video,resim,vs. önceden onay olmadan paylaşabilmektedir,bunedenle oluşacak herhangi bir illegal paylaşımdan satcafesi sorumluluk almamaktadır,T.CK.na aykırı paylaşım görüldüğünde iletişim kısmından bizlere bildirmenizi rica ederiz.

Yasal Haklar

Foruma gönderilen mesajlardan öncelikle mesaj sahipleri sorumludurlar. Forum yöneticileri başkalarının mesaj veya konularından sorumlu tutulamazlar. Ancak yasal nedenlere bağlı herhangi bir şikayet durumunda, yetkililer bilgilendirildiği takdirde ilgili düzenleme yapılacaktır.
Üst