gittigidiyor

Yeni dolandırıcılık yöntemi: Robot çağrılar

Katılım
24 May 2011
Mesajlar
16,814
Tepkime puanı
1,413
Puanları
113
Konum
Aydın
Siber güvenlik kuruluşu ESET’in paylaştığı bir araştırmaya göre, özellikle pandemi sonrası robot çağrılarda artış yaşandı. Her 5 kişiden 1'i Covid-19 ile ilgili otomatik sahte arama aldı. Robot çağrılarla dolandırıcılık riskine dikkat çeken Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Siber Güvenlik Merkezi Koordinatörü Öğr. Üyesi Dr. Ahmet Naci Ünal, önlem almak için uyarılarda bulundu.

DOLANDIRICILIK NASIL YAPILIYOR?​

Çeşitli numaralardan aranarak farklı işlem gruplarına göre kişileri rakamlara yönlendirdiklerini aktaran Dr. Ünal, “Bizler de bu rakamları rahatlıkla tuşluyoruz. Kötü amaçlı insanlar bu uygulamanın da içine sızmayı başarmış durumda. Kendi tasarladıkları birtakım programlarla gerçek çağrı merkezinden geliyormuşçasına bize bazı mesajlar gönderiyorlar. Resmi şirketlerden mesaj aldığımızı sanıyoruz. İşlemlerinizi kolaylaştırmak için kimlik kartınıza ihtiyaçları olduklarını söylüyorlar. Eğer tereddüt ediyorsanız bir rakamını tuşlayın diyorlar. Bir rakamını tuşladığınızda ve kimlik numaramızı söylediğimiz anda bilgileri kendi kayıtlarına alıyorlar. Banka hesap numaranızı ya da kişiye ait başka verileri sorabilirler. Sordukları bilgileri verirseniz birçok bilginizi almış olurlar” diye konuştu.

KENDİ SESLERİNİ KÖTÜ AMAÇLI KULLANIYORLAR​

Kişisel verilere ulaşarak elde edilen bilgilerin kötü amaçlı kullanıldığını belirten Dr. Ünal, “Günümüzde ileri düzeyde yapay zeka tekniklerinin kullanıldığı ses kopyalama programları var. Bizim ses tanımlama olarak adlandırdığımız kişinin ses işaretlerini birebir kayıt ediyorlar. Birtakım özel programlarla söylemediğiniz cümleler sanki söylüyormuş gibi tekrar ettiriliyor. Bunu yaparken de biyometrik verileri kullanıyorlar. Biyometrik veriler göz rengi, parmak izi ve ses tonu gibi kişiye has olan verilerdir. Bu verileri güvenlik amaçlı olarak pek çok yerde kullanıyoruz. Dolandırıcılar kendi ürettikleri sesi kişinin sesine benzeyen mesajlarla kötü amaçlı olarak kullanabiliyor” ifadelerini kullandı.

YAPILMASI GEREKENLER​

Telefona şüpheli bir çağrı geldiği zaman ‘evet’ ya da ‘hayır’ gibi net cümleler sarf edilmemesi gerektiğini vurgulayan Dr. Ahmet Naci Ünal, “Tanımadığınız numaradan gelen çağrılara herhangi bir ses vermeyin. Önce karşı taraf konuşsun karşı tarafın insan olduğunu anlayın. Eğer insan değil ve ses vermiyorsa telefonu hemen kapatın. Bağlanırsanız karşı taraf sizin rakamlara basmanızı isterse rakamlara dokunmadan telefonu kapatın. Şüphelendiğiniz anda bankayla iletişime geçerek bu tür çağrılar almak istemediğinizi belirtiniz. Karşımızda insan olduğunda da tehlike bitmiyor. Dolandırıcılar birtakım sosyal mühendislik özelliklerini kullanarak sosyal medyadaki paylaşımlarınız aracılığıyla kendi verilerinizi size karşı kullanarak sözlü olarak birtakım yaptırımlar isteyebilirler. Özel işlemlerinizi telefonla yapmak yerine bankaya giderek halledebilirsiniz” dedi.
 

Bilgi / İnfo

satcafesi.net kar amacı gütmeyen bilgi & paylaşım üzerine kurulu ücretsiz bir forum sitesidir,Üyeler her türlü bilgiyi,dosya,video,resim,vs. önceden onay olmadan paylaşabilmektedir,bunedenle oluşacak herhangi bir illegal paylaşımdan satcafesi sorumluluk almamaktadır,T.CK.na aykırı paylaşım görüldüğünde iletişim kısmından bizlere bildirmenizi rica ederiz.

Yasal Haklar

Foruma gönderilen mesajlardan öncelikle mesaj sahipleri sorumludurlar. Forum yöneticileri başkalarının mesaj veya konularından sorumlu tutulamazlar. Ancak yasal nedenlere bağlı herhangi bir şikayet durumunda, yetkililer bilgilendirildiği takdirde ilgili düzenleme yapılacaktır.
Üst