gittigidiyor

Bilet fiyatları İstanbul-Van seferlerinde bin liraya ulaştı...

Katılım
24 May 2011
Mesajlar
16,814
Tepkime puanı
1,370
Puanları
113
Konum
Aydın
Döviz kurunda yaşanan sert artışlar akaryakıt fiyatlarını artırınca, otobüs firmalarının bayram için başlattığı ek sefer biletlerine zam geldi.

Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Genel Başkanı Birol Özcan, açıklamasında “Yalnızca akaryakıt değil, yedek parça fiyatları gibi giderler de arttı. Ek sefer biletlerine yüzde 10-15 aralığında zam geldi” dedi.​


Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Genel Başkanı Birol Özcan, açıklamasında “Yalnızca akaryakıt değil, yedek parça fiyatları gibi giderler de arttı. Ek sefer biletlerine yüzde 10-15 aralığında zam geldi” dedi.


Sözcü'de yer alan habere göre, tüm Otobüsçüler Federasyonu (TOF) Genel Başkanı Mustafa Yıldırım ise, ek sefer biletlerindeki zammın firmalara göre değişmekle birlikte yüzde 20’ye kadar çıktığını dile getirdi.

25 saatlik yola 1000 TL​


25 saatlik yola 1000 TL


TOFED Genel Başkanı Özcan, İstanbul’dan yola çıkan bir yolcu otobüsünün en ucuz güzergahının Trakya, İzmit, Adapazarı olduğunu; en pahalı biletin ise Van, Artvin’e olan yolculuklarda yaşandığını söylüyor.
Buna göre, İstanbul’dan Tekirdağ’a giden bir otobüs 150-180 TL’den başlarken; İstanbul-Kocaeli güzergahı için satılan biletler de 130 TL’den başlayıp 200 TL’ye çıkıyor.
İstanbul-İzmir 350 liradan başlayıp 600 liraya çıkarken; İstanbul-Ankara 200-370 TL aralığında; İstanbul-Artvin 750-800 TL aralığında değişiyor.
25 saati aşan İstanbul-Van güzergahı için satılan otobüs biletleri ise ek sefer zammıyla birlikte 1000 TL’yi gördü. Bu biletler 750 liradan başlayıp 1000 liraya çıkıyor.

'Araçlar yüksek bedellerle kiralanıyor'​


'Araçlar yüksek bedellerle kiralanıyor'


Öte yandan TOF Genel Başkanı Yıldırım, ek sefer biletlerine yapılan zammın hem ek seferlerin tek yön yapılacak olmasından hem de ek sefere çıkacak araçların turizm sektöründen yüksek bedellerle kiralanıyor olmasından kaynaklandığını da belirtti.
Yıldırım “Bayram için yapılacak ek seferler çoğunlukla tek ayaklı. Yani gidiş var, dönüşte araç boş geliyor. Firmalar bu yüzden mecburen zam yapmak durumundalar. Başka türlü ek sefer yapma şansları yok.
Bir de ek seferler turizm sektöründeki araçlar kiralanarak yapılıyor. Bu araçlara yüksek bedel ödendiği için fiyatlama da daha yüksek oluyor.”
şeklinde konuştu.
 

Sami Ertaga

Aktif Üye
Katılım
29 Ara 2017
Mesajlar
3,198
Tepkime puanı
496
Puanları
83
Konum
GAZİANTEP
Sanırım bu çağda bile şehirler arası kara yolu taşımacılığının en gelişmiş olduğu ülkelerden biri de Türkiye.
Genelde son yıllarda uçak daha çok tercih ediliyor.
 

Bilgi / İnfo

satcafesi.net kar amacı gütmeyen bilgi & paylaşım üzerine kurulu ücretsiz bir forum sitesidir,Üyeler her türlü bilgiyi,dosya,video,resim,vs. önceden onay olmadan paylaşabilmektedir,bunedenle oluşacak herhangi bir illegal paylaşımdan satcafesi sorumluluk almamaktadır,T.CK.na aykırı paylaşım görüldüğünde iletişim kısmından bizlere bildirmenizi rica ederiz.

Yasal Haklar

Foruma gönderilen mesajlardan öncelikle mesaj sahipleri sorumludurlar. Forum yöneticileri başkalarının mesaj veya konularından sorumlu tutulamazlar. Ancak yasal nedenlere bağlı herhangi bir şikayet durumunda, yetkililer bilgilendirildiği takdirde ilgili düzenleme yapılacaktır.
Üst