mehmetkarahanlı
Aktif Üye
Steam, sanal gerçeklik deneyiminin sadece Windows değil, Linux ve macOS işletim sistemlerinde de yaygınlaşmasında öncü olmak istiyor. Steam başarılı olacak mı?
Windows’un sanal gerçeklik (VR) pazarında gücü elinde tuttuğu açık seçik ortada. Öte yandan Valve bu durumu değiştirmek amacıyla, SteamVRplatformunu önümüzdeki aylarda Linux ve macOS işletim sistemi tabanlı bilgisayarlara da getireceklerinin müjdesini verdi.
SteamVR ile sanal gerçeklik deneyimi macOS ve Linux’a geliyor
Şu an piyasada yer alan sanal gerçeklik başlıkları, sanal gerçeklik odaklı içerik ve oyunların tamamı Windows desteği sunuyor. Sanal gerçekliğin benimsenmesi için Dell, MSI ve birçok şirket çalışmalarını sürdürürken, Steam ise işletim sistemi desteğinin genişlemesini SteamVR ile sağlamak hedefinde.
Steam Dev Days’te konuşan Joe Ludwig, sanal gerçekliğin yeniliklere mümkün olduğunda açık olması gerektiğine inandıklarının altını çizerken bunun platform “eşik bekçilerinin” bertaraf edilmesi anlamına geldiğini belirtiyor. Ludwig, Windows dışındaki platformlar için de geliştiricilerin ve kullanıcıların, Valve’den Windows dışı VR desteği talebi olduğuna dikkatleri çekiyor. Hatta Ludwing, SteamVR’ın şu anda ismini vermediği bir Linux dağıtımında kullanılabildiğini de belirtiyor. Bu da çalışmaların iyi gittiğinin bir göstergesi.
Şu andaki SteamVR deneyimlerinin Microsoft DirectX API’leri kullandığı ancak SteamVR’ın Linux ve macOS’a gelmesi durumunda, Valve’nin yazılım geliştiricilerden Vulkan API kullanmalarını isteyebileceği düşünülüyor. Yani SteamVR’ın sadece port edilen yazılımlardan ibaret olması istenmiyor.
SteamVR ile sanal gerçeklik deneyimi macOS ve Linux’a geliyor
Şu an piyasada yer alan sanal gerçeklik başlıkları, sanal gerçeklik odaklı içerik ve oyunların tamamı Windows desteği sunuyor. Sanal gerçekliğin benimsenmesi için Dell, MSI ve birçok şirket çalışmalarını sürdürürken, Steam ise işletim sistemi desteğinin genişlemesini SteamVR ile sağlamak hedefinde.
Steam Dev Days’te konuşan Joe Ludwig, sanal gerçekliğin yeniliklere mümkün olduğunda açık olması gerektiğine inandıklarının altını çizerken bunun platform “eşik bekçilerinin” bertaraf edilmesi anlamına geldiğini belirtiyor. Ludwig, Windows dışındaki platformlar için de geliştiricilerin ve kullanıcıların, Valve’den Windows dışı VR desteği talebi olduğuna dikkatleri çekiyor. Hatta Ludwing, SteamVR’ın şu anda ismini vermediği bir Linux dağıtımında kullanılabildiğini de belirtiyor. Bu da çalışmaların iyi gittiğinin bir göstergesi.
Şu andaki SteamVR deneyimlerinin Microsoft DirectX API’leri kullandığı ancak SteamVR’ın Linux ve macOS’a gelmesi durumunda, Valve’nin yazılım geliştiricilerden Vulkan API kullanmalarını isteyebileceği düşünülüyor. Yani SteamVR’ın sadece port edilen yazılımlardan ibaret olması istenmiyor.