
Yeni bir otomobil sahibi olmak artık bu dönemde oldukça zor hale geldi. En ucuz otomobilin fiyatı bile 500 bin lira bandını neredeyse aştı. Ücretli çalışanlar için otomobil sahibi olmak artık bir adım daha uzağa giderken, tüketici artık ikinci eline de gözü gibi bakıyor. Bu süreçle birlikte hem tedarik sorunları hem de artan fiyatlar karşısında dünya yeni bir anlayış ortaya çıktı.
Avrupa’da dikkat çeken ikinci el araç yenileme merkezi modelleri yavaş yavaş Türkiye’de de uygulanmaya başladı. İrili ufaklı birçok şirket bu işe girmişken, Renault da Avrupa modelini 2023’te Türkiye’ye getirecek. Bu konuda uzun bir süredir mesai yapan Renault Group Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Doğu, bu modeli yakın zamanda Türkiye’ye getireceklerini paylaştı. Bunu Renault-OYAK Fabrikaları’nda gerçekleşeceğini aktaran Doğu, araçların banttan sıfır ikinci el olarak çıkacağını söyledi.
Geçen hafta Fransa’da bulunduğumuz süreçte Renault’un Fransa Flins fabrikasını da gezme fırsatı bulduk. İkinci el araç yenilemenin kalbine indiğimiz süreçte fabrika yetkilileri sorularımızı cevapladı. Burada yapılan modelin hemen hemen aynısını Türkiye’ye de uygulanacağını aktaran yetkililer, yeni bilgiler de verdi. Bu fabrikada aynı zamanda Nissan Micra ve Renault ZOE üretiliyor. Bizde de Renault Clio’nun yer aldığı gibi. İkinci el araç pazarı tüm dünyada ciddi bir şekilde büyümeye devam ediyor. Bu yüzden ikinci el araç yenileme de geleceğin vazgeçilmez modellerinden biri olabilir. Flins’te 11 bin metrekare üzerine kurulan sistemle birlikte 2023’e kadar yıllık 45 bin aracın yenilenesi hedefleniyor. Filolar ve sigorta şirketleri için önümüzdeki yılın sonunda Refactory’de ağır hasarlı araçlar için yeni bir kaporta onarım faaliyetine start verilecek. Kaporta fabrikası olacak olan yerde 2023’e kadar 3 bin aracın tamir edilmesi planlanıyor. 2025’te de 25 bin araca ulaşacak.
10 AYDA 20 BİN ARAÇ YENİLENDİ
Bu fabrikada boyadan parça değişimine kadar her şey yapılıyor. Renault’un Avrupa’daki en büyük tesisi olan Flins, aynı zamanda 50 yıllık bir tarihe de tanıklık ediyor. Fabrikada özel birimler oluşturan tesiste aynı zamanda Nissan Micra ve Renault ZOE üretimi de yapılıyor. 800 kişi burada yenileme işinde çalışırken, sadece bu yıl 20 bin aracın yenilendiği de paylaşılanlar arasında.BURSA’DAKİ ‘REFACTORY’ DE BAYİLER ÜZERİNDEN ARAÇ KABUL EDECEK
Fransa Flins’teki yetkililer, ikinci el araç toplayıp satmanın dışında bireysel müşterilerin de sisteme dahil olabileceğini anlattı. İkinci el aracını yenilemek isteyen müşteri öncelikle bayi ile iletişime geçecek. Ekspertizi yapılan modelin teslimat süresi de maksimum 10 gün. Ama buradaki yetkililer teslimatın genelde 6 gün sonunda yapıldığını da paylaştı.